Feriepenger påvirker mine foreldrepenger

Bkno4497950

Flørter med forumet
Jeg får betalt mye mindre i feriepenger fordi jeg startet i denne jobben midten av juli. Termin er november og dermed så vil jeg få utbetalt mye mindre enn normalt tre måneder inntekt. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet?

Jeg får betalt mye mindre i feriepenger fordi jeg startet i denne jobben midten av juli. Termin er november og dermed så vil jeg få utbetalt mye mindre enn normalt tre måneder inntekt. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet?
Mener på at Nav kan du utgangspunkt i de siste 6 mnd hvis det ikke stemmer med de siste 3 mnd? Ville sjekket opp hos Nav :-)

Arbeidsgiveren din skal sende inn inntektsmelding til NAV før du går i permisjon. Inntektsmeldingen foreslår en beregnet månedslønn ut fra registrerte inntekter, arbeidsgiver må vurdere om dette er riktig inntekt, eller kan korrigere den (med begrunnelse). Så du kan snakke med arbeidsgiveren din før du går i permisjon for å sjekke at det blir riktig, inntektsmeldingen sendes inn ca. 4 uker før man går i permisjon. Du kan lese mer inne på nav sine sider om foreldrepenger eller kontakte dem hvis du har spørsmål.

Back
Topp