Feriepenger og sykmeldt:-/

Sjekk med lønningskontoret i morgen:) håper du får lønn fra arbeidsgiver!

Kommuner pleier å ha gode avtaler, tror jeg ut fra de jeg kjenner. Sjekk imorgen. Ta også kontakt med nav å hør hva de 249kr er :)

Tror det er sånn at dersom nav betaler, får man kun feriepenger for 12 uker. Dersom arbeidsgiver betaler (og får refundert fra nav) er det vanlig å få fullt utbetalte feriepenger.

Det er jo sånn med foreldrepenger, da får man bare for 12 uker, er det vel. Så det er nok det den setningen betyr, ja.

Har du fast stilling? Med oss får faste tilsette i 100% stilling betalt frå kommuna både sjukepengar og foreldrepenger [emoji4] sjekk på nettbanken om lønninga di har blitt utbetalt frå nav eller frå kommuna.

I dag fikk jeg plutselig 1400kr fra nav igjen. Jeg ringte lønningskontoret, Nav tar jo ikke tlf.:p Det viser seg (mest sannsynlig) at de pengene jeg får fra nav er ekstravakt/helligdagstillegg i fra jula, som nav må kompensere for. Tilleggene i fra helligdager kan ikke være med i gjennomsnittsberegningen for sykepengene. Så da får jeg betalt
av kommunen og feriepenger fjuh!!! :)

I dag fikk jeg plutselig 1400kr fra nav igjen. Jeg ringte lønningskontoret, Nav tar jo ikke tlf.:p Det viser seg (mest sannsynlig) at de pengene jeg får fra nav er ekstravakt/helligdagstillegg i fra jula, som nav må kompensere for. Tilleggene i fra helligdager kan ikke være med i gjennomsnittsberegningen for sykepengene. Så da får jeg betalt
av kommunen og feriepenger fjuh!!! :)

Så bra :D godt du fant ut av det :)

Her er det også nav som betaler, utrolig mye mer tungvint og styrete, spesielt når man har en treig arbeidsgiver i tillegg :(

Back
Topp