Feriepenger og sykmeldt:-/

Vause

Glad i forumet
MayDay2021
Nå er jeg sykmeldt 100% på den 8 uken. Fikk brev i fra NAV med sykepenger for tre dager a 249kr, skjønte ingenting. MEN det jeg stussa på var setningen der det stod "arbeidstakere som mottar sykepenger får feriepenger for inntil 48 dager per opptjeningsår". Vil det si at hvis jeg forblir sykmeldt 100% ut tiden at jeg nesten ikke vil få feriepenger neste år?

Sist jeg gikk gravid jobbet jeg en uke 100%, var sykmeldt resten. Jobbet da for staten Ahus og fikk utbetalt penger fra Ahus og nav etterbetalte, fikk da feriepenger som jeg skulle.
Var da foresten sykmeldt fordelt over to opptjeningsår, så i såfall får man jo 48 dager mer.

Sorry hvis dette ble rotete:p håper noen har svar:)

Det er jo sånn med foreldrepenger, da får man bare for 12 uker, er det vel. Så det er nok det den setningen betyr, ja.

Tror det er sånn at dersom nav betaler, får man kun feriepenger for 12 uker. Dersom arbeidsgiver betaler (og får refundert fra nav) er det vanlig å få fullt utbetalte feriepenger.

Tror det er sånn at dersom nav betaler, får man kun feriepenger for 12 uker. Dersom arbeidsgiver betaler (og får refundert fra nav) er det vanlig å få fullt utbetalte feriepenger.

Ja og nav dekker vel kun opp til 6G, har du høyere lønn kan du også tape en del.

Veldig glad for at vi begge får betalt fra jobben :)

Jeg får foreldrepenger rett fra NAV og da får jeg feriepenger for kun 12 uker.

Når jeg er sykemeldt får jeg heldigvis penger rett fra arbeidsgiver

Nå er jeg sykmeldt 100% på den 8 uken. Fikk brev i fra NAV med sykepenger for tre dager a 249kr, skjønte ingenting. MEN det jeg stussa på var setningen der det stod "arbeidstakere som mottar sykepenger får feriepenger for inntil 48 dager per opptjeningsår". Vil det si at hvis jeg forblir sykmeldt 100% ut tiden at jeg nesten ikke vil få feriepenger neste år?

Sist jeg gikk gravid jobbet jeg en uke 100%, var sykmeldt resten. Jobbet da for staten Ahus og fikk utbetalt penger fra Ahus og nav etterbetalte, fikk da feriepenger som jeg skulle.
Var da foresten sykmeldt fordelt over to opptjeningsår, så i såfall får man jo 48 dager mer.

Sorry hvis dette ble rotete:p håper noen har svar:)

Ja, dessverre blir det da mindre feriepenger om det er nav som betaler sykepengene dine.

Off:/ hvorfor bytta jeg jobb:( det er jo håpløst. Får håpe jeg blir såpass i form at jeg klarer å jobbe da:/

Ja og nav dekker vel kun opp til 6G, har du høyere lønn kan du også tape en del.

Veldig glad for at vi begge får betalt fra jobben :)

Tusen takk for svar. Jeg får jo fortsatt lønnslippen min av kommunen, hvordan ville det sett ut hvis jeg fikk fra nav? Kanskje kommunen får etterbetalt fra nav hvis jeg er heldig?:p

Er det kvalme du er sykemeldt for? Merket no bedring?

Ja kvalme, oppkast og er helt utmattet:/ Med dattera mi var jeg kvalm til uke 17, men kastet opp og ble dårlig under stress og anstrengelse hele svangerskapet, så jobbet mye redusert etter uke 17. Nå er det en gutt i magen, kan jo bare håpe det blir annerledes, men er nå 14+0 og ikke merket noe bedring:/

Kan det ha skjedd en feil? Siden jeg fikk "lønnslipp" av nav for tre dager på 249kr kan det være mulig at jeg blir betalt av jobben? Får jo lønnslipp av kommunen.

Kan det ha skjedd en feil? Siden jeg fikk "lønnslipp" av nav for tre dager på 249kr kan det være mulig at jeg blir betalt av jobben? Får jo lønnslipp av kommunen.

Kommuner pleier å ha gode avtaler, tror jeg ut fra de jeg kjenner. Sjekk imorgen. Ta også kontakt med nav å hør hva de 249kr er :)

Sjekk det opp med arbeidsgiver. Kommunen har ofte refusjon (altså at kommunen betaler lønn, men får refusjon fra NAV). Hva står det på den "lønnsslippen" du fikk fra nav?

Har du fast stilling? Med oss får faste tilsette i 100% stilling betalt frå kommuna både sjukepengar og foreldrepenger [emoji4] sjekk på nettbanken om lønninga di har blitt utbetalt frå nav eller frå kommuna.

Har du fast stilling? Med oss får faste tilsette i 100% stilling betalt frå kommuna både sjukepengar og foreldrepenger [emoji4] sjekk på nettbanken om lønninga di har blitt utbetalt frå nav eller frå kommuna.

Er ansatt fast i 100% stilling ja:) Får håpe det gjelder meg og:p

Kjapt spm når vi er inne på sm.mld, jeg har gått ned i stilling mens jeg har vært sykemeldt, og har forstått at nav regner ut et gjennomsnitt for å beregne sykepenger. Vil det si at jeg får litt fra der jeg er ansatt og resten fra nav? Jordmor mente dette, men på nav sine hjemmesider er det jo håpløst å finne fram :p

Kjapt spm når vi er inne på sm.mld, jeg har gått ned i stilling mens jeg har vært sykemeldt, og har forstått at nav regner ut et gjennomsnitt for å beregne sykepenger. Vil det si at jeg får litt fra der jeg er ansatt og resten fra nav? Jordmor mente dette, men på nav sine hjemmesider er det jo håpløst å finne fram :p

Spurte en venninne som vet alt..
hun sier nav betaler ut i fra de beste 6 mnd de siste 10 mnd.
Men om det er jobben som betaler ut lønnen din får du i forhold til korrekt %.

Så det kommer an på hvor mye du har gått ned i % om det lønner seg å få fra nav eller arbeidsgiver pga det med feriepengene.

Spurte en venninne som vet alt..
hun sier nav betaler ut i fra de beste 6 mnd de siste 10 mnd.
Men om det er jobben som betaler ut lønnen din får du i forhold til korrekt %.

Så det kommer an på hvor mye du har gått ned i % om det lønner seg å få fra nav eller arbeidsgiver pga det med feriepengene.

Hos meg lønner det seg å gå fra nav. Skal til legen imorgen og høre om han vet hvordan jeg skal gå fram og sa ringe nav :)

Back
Topp