feriepenger og slutte på jobb?

liten prins juni 17♥♥

Gift med forumet
hei lurte på en ting..
vis jeg slutter på jobb neste måned. får jeg da bare feriepenger i lønn da eller får jeg vanlig lønn?

Det kommer vel an på om du får lønnen din på forskudd eller etterskudd.

forskudd tror jeg får lønn den 12 vær måned

ORIGINAL: reidis

hei lurte på en ting..
vis jeg slutter på jobb neste måned. får jeg da bare feriepenger i lønn da eller får jeg vanlig lønn?

Feriepengene får du til vanlig tid om dere ikke avtaler noe annet..

ORIGINAL: Froskegele

hei lurte på en ting..

beklager men må ha enkelte ting inn med teskje.. hahaha
la oss si at jeg slutter i mai da. får lønnen min for den måneden får jeg da ekstra penger da i juni?

hei lurte på en ting..

Ikke nødvendigvis nei. ARbeidsgiver er i sin fulle rett til å utbetale feriepenger når arbeidsforholdet avsluttes. Jeg bytta jobb i november, og jeg fikk alle mine feriepenger (som jeg skulle hatt kommende juni) på novemberlønna.

ORIGINAL: Pijah

hei lurte på en ting..

Ikke nødvendigvis nei. ARbeidsgiver er i sin fulle rett til å utbetale feriepenger når arbeidsforholdet avsluttes. Jeg bytta jobb i november, og jeg fikk alle mine feriepenger (som jeg skulle hatt kommende juni) på novemberlønna.

Men da måtte du jo skatte av dem??

hei lurte på en ting..

feil. Loven sier at du skal ha de på siste lønn om man ikke avtaler spesiellt at jobben skal sitte på de frem til sommern.

ok så vis jeg har 23 tusen opptjent i feriepenger får jeg det ved siden av lønna da eller?

dytt?

dytt

Jeg ville spurt arbeidsgiver.

dytt

du må nesten høre med arb giver

Ja, det er lønn + feriepenger. Også kalt sluttoppgjør. 

ORIGINAL: TonjeJenta

hei lurte på en ting..

feil. Loven sier at du skal ha de på siste lønn om man ikke avtaler spesiellt at jobben skal sitte på de frem til sommern.
jeg har ikke fått for de pengene jeg skulle ha ferie penger for i år, jeg ble sagt opp mai 2010, fikk da innestående lønn og feriepengene jeg skulle få i 2010,men det som skulle være som feriepenger 2011, har de ikke betalt enda, for da måtte en skatte 50% fikk jeg beskjed om, så jeg får disse utbetalt i mai 2011

ORIGINAL: Labambie

Ja, det er lønn + feriepenger. Også kalt sluttoppgjør. 

aaa ok... tusen takk

Back
Topp