Feriepenger i år

USbaby

Blir kjent med forumet
Hvordan blir det med feriepenger i år?
Vanligvis i juni utbetales feriepenger og ikke lønn. Men i år er det da kanskje foreldrepenger som betales i denne perioden. Noen som vet hvordan det funker?
 
Hvordan blir det med feriepenger i år?
Vanligvis i juni utbetales feriepenger og ikke lønn. Men i år er det da kanskje foreldrepenger som betales i denne perioden. Noen som vet hvordan det funker?
Jeg får lønn fra arbeidsgiver under permisjon og vil derfor få feriepenger som vanlig.. men feriepengene fra arbeidsplassen er jo fra året før, så du skal vel få feriepengene fra arbeidsplassen i år? Mulig du får dobbelt? For hvis du får foreldrepengene fra nav (dette må bli til neste år??) så er det mye mindre enn du ville ha fått fra arbeidsgiver.. så spørs om feriemånedene i 2021 bli magre pengemessig?

men mulig her har misforstått altså...
 
Feriepenger i år blir som vanlig. Det er neste år som kan bli litt annerledes fordi da har du permisjonen som grunnlag. Noen arbeidsgivere lar deg få feriepenger som vanlig neste år også, men ikke nødvendigvis. Får du penger direkte fra NAV eller via arbeidsgiver?
 
Det kommer an på om du får permisjonsutbetalingene fra nav eller om du får vanlig lønn fra arbeidsgiver gjennom permisjonen.
Hvis jeg husker riktig fra 2018 så får du ikke penger fra nav når du legger inn at du har ferie i permisjonen din. Så du må spare feriepengene fra arbeidsgiveren din til når du har ferie.

dersom du får vanlig lønn fra arbeidsgiver gjennom permisjonen går alt som før uansett.
 
Dersom du får lønn fra arbeidsgiver som vanlig, men har valgt 80 % lønn så vil også feriepenger være utifra 80 % lønn fra året før forresten ;) lett å glemme - men utgjør mye på ferielønna :O
 
Hvordan vet man om man får pengene utbetalt fra jobb eller Nav? Begynte plutselig også å tenke på dette hehe:)
 
Dersom du får betalt av nav får man både feriepenger og foreldrepenger i juni. Bare husk at du må spare penger til du tar ut ferien, da vil du nemlig ikke få noe betalt siden man får dobbelt i juni.

Jeg får penger av arbeidsgiver hele veien og vil derfor ikke få den doble betalingen i juni, men få lønn som normalt når jeg tar ferien min.
 
Takk for alle svar!:) fant ut at jobben står for utbetalingene så da blir det ikke store endringene og feriepenger kommer da som vanlig som jeg forstår det :)
 
Back
Topp