Feriepenger etter permisjonen

Babbs

Elsker forumet
Svangerskapspenger
Har du mottatt svangerskapspenger, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsen. Det gis feriepenger for de første 64 dagene av stønadsperioden. Feriepengene utgjør 10,2 prosent.

Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår til neste - for eksempel fra 2009 til 2010 - vil du i 2010 få utbetalt feriepenger av de ukene du har tatt i 20097. Feriepenger for stønadsperioden i 2010 utbetales i 2011, men ikke samlet utover 64 dager.

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding/Om+sykmelding/1073747766.cms

[8|] altså, vi opptjener bare feriepenger for de første 64 dagene av permisjonen vår og kan ikke ta ut særlig med ferie året etter ?

Det er hvis du får utbetalinger fra Nav i permisjonstiden. Jobber man i kommune/stat får man utbetalt lønn som "normalt" og de får refusjon fra Nav. Da får man feriepenger som normalt neste år.

ORIGINAL: bambina85

Det er hvis du får utbetalinger fra Nav i permisjonstiden. Jobber man i kommune/stat får man utbetalt lønn som "normalt" og de får refusjon fra Nav. Da får man feriepenger som normalt neste år.

Det kommer helt an på arb.giveren din. Mener de bare får refundert for de første 12 ukene fra NAV så da må de i tilfellet da resten på egen kappe

ORIGINAL: tullemor79

ORIGINAL: bambina85

Det kommer helt an på arb.giveren din. Mener de bare får refundert for de første 12 ukene fra NAV så da må de i tilfellet da resten på egen kappe

I kommunen jeg bor er ikke det aktuelt å kunne velge bort det. De får refusjon for hver måned til utbetaler til noen i permisjon hos meg!

Sakset fra nav.no

Feriepenger av syke-, svangerskaps- og foreldrepenger
Publisert 06.05.08

Dersom du i fjor mottok sykepenger, svangerskapspenger eller foreldrepenger ved fødsel/adopsjon, vil du få utbetalt feriepenger i slutten av mai.

Ordningen gjelder bare for arbeidstakere og ikke for selvstendig næringsdrivende, frilansere eller mottagere av dagpenger.

Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret.

Har du mottatt svangerskapspenger, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsen. Det gis feriepenger for de første 64 dagene av stønadsperioden.

Har du mottatt foreldrepenger ved fødsel eller adopsjon fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 12 eller 15 ukene av stønadsperioden (12 uker ved 100 prosent uttak og 15 uker ved 80 prosent uttak).

Les mer om feriepenger for disse ytelsene under relatert innhold.

i hele permisjons tiden min skal jeg motta lønnen min fra arb.giv. (askerkommune) de skal få det tilbakebetalt fra nav .. Men jeg opptjener rett til ferie penger av hele summen som jeg mottok i alle månedene mens jeg går i sv.sp.perm... Jeg taper ingen ting mao[:D]... Det er fordelen med å jobbe i kommune eller i staten[;)]..

Stemmer! utgjør vel ca 5000kr... Så det blir ingen ferie i 2011 på meg.

ORIGINAL: Babbs

Svangerskapspenger
Har du mottatt svangerskapspenger, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av ytelsen. Det gis feriepenger for de første 64 dagene av stønadsperioden. Feriepengene utgjør 10,2 prosent.

Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår til neste - for eksempel fra 2009 til 2010 - vil du i 2010 få utbetalt feriepenger av de ukene du har tatt i 20097. Feriepenger for stønadsperioden i 2010 utbetales i 2011, men ikke samlet utover 64 dager.

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding/Om+sykmelding/1073747766.cms

[8|] altså, vi opptjener bare feriepenger for de første 64 dagene av permisjonen vår og kan ikke ta ut særlig med ferie året etter ?

Back
Topp