Feriepenger etter permisjon

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg jobber som lærer, går ut i permisjon i august og tilbake i mai 2016. Noen som vet om jeg vil få feriepenger som normalt i juni 2016? Leser at man kun får feriepenger av NAV for de første 12 ukene. Men er det alt man får, ingenting fra arbeidsgiver?

Du vil gå de opparbeidede feriepengene fra arbeidsgiver også. Men NAV gir ikke feriepenger for hele året, kun for 3 mnd.

Takk for svar :-) Så det vil si at jeg får det jeg pleier, men at noe kommer fra NAV og noe fra arbeidsgiver ?

Du får kun det du har opparbeidet deg fra arbeidsgiver, det vil si de månedene du har jobbet. Fra NAV får du feriepenger basert på 3 måneders utbetaling. Sånn sett vil du mest sannsynlig få mindre i feriepenger enn du pleier. Hvis du for eksempel jobber 6 måneder og har 6 måneder permisjon vil du få feriepenger for 6 måneder fra arbeidsgiver, men kun 3 fra NAV. Hadde du jobbet hele året ville du jo fått feriepenger basert på 11 måneders jobbing ;)

Spørs også ofte på om du før utbetalt foreldrepengene av jobben eller av NAV. Jeg kommer til å få fra jobb (som igjen får refundert fra NAV), og da får jeg feriepenger som normalt neste år.

Jeg jobber som lærer, går ut i permisjon i august og tilbake i mai 2016. Noen som vet om jeg vil få feriepenger som normalt i juni 2016? Leser at man kun får feriepenger av NAV for de første 12 ukene. Men er det alt man får, ingenting fra arbeidsgiver?

Det kommer ann på om arbeidsgiver betaler lønna di i permisjonen. Dersom de betaler vil du få feriepenger på alt, dersom pengene kommer rett fra nav får du bare for 12 uker. Tror det vanlige i offentlige er at arbeidsgiver betaler lønn. (Altså, du får lønn som vanlig, arbeidsgiver får igjen fra nav)

Back
Topp