feriepenger av permisjonspenger og sykepenger?

Camilla_81

Gift med forumet
En får vel bare feriepenger av en av delene vel?

var sykemeldt fra jan-juli og 9 juli kom jo Ida...
leste i en tråd på generell at en får fra begge delene, men det kan vel umulig stemme?? og så finner jeg jo selvfølgelig ikke den tråden igjen om jeg leiter aldri så mye.

Jo jeg mener man får av begge deler. For det er 2 forskjellige inntekter på en måte... Du hadde jo fått fra arbeidsgiver og sykepenger normalt. Og foreldrepenger er jo inntekt.
Hvis jeg ikke tar helt feil da!

åååå det hadde vært fantastisk det [:D][:D]

Aner ikke, men om du får permisjonspenger fra nav, får man kun feriepenger for de første 12-15 ukene man er i permisjon.

man får feriepenger av sykepengene + feriepenger av permisjonspengene ja[;)]

(er helt sikkert, for det har jeg fått før)

pengene blir utbetalt nå i mai[:D]

ORIGINAL: Cowgirl86

Aner ikke, men om du får permisjonspenger fra nav, får man kun feriepenger for de første 12-15 ukene man er i permisjon.

Ja, det visste jeg, var sånn sist jeg var i permisjon og, men den gangen var jeg ikke sykemeldt før, så var bare det jeg ikke visste hvordan fungerte [:)]

ORIGINAL: *~Trine~*

man får feriepenger av sykepengene + feriepenger av permisjonspengene ja[;)]

(er helt sikkert, for det har jeg fått før)

pengene blir utbetalt nå i mai[:D]

jippi!!! [:)][:)][:)][:)][:D][:D][:D][:D]

Er det noen som skjønner hvordan man regner ut hva man får? Har jo skjønt det ikke er så mye men greit å vite ca da vi skal til Kreta i begynnelsen av Juni[8D][:D] 

Her kan du bruke en egen kalkulator og greier. Står det meste man vil vite om feriepenger:

http://www.dinside.no/515739/feriepengeguide

ORIGINAL: lille nupp

jada du får ferie penger av permisjonen

men ikke alt

tror det er kun 21 dager elle rnoe sånt

helt RÆVA

21 dager??
Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene, det er det som står på nav sine sider...
og feriepenger av 48 dager når det gjelder sykepenger

ORIGINAL: Camilla_81

jada du får ferie penger av permisjonen

men ikke alt

tror det er kun 21 dager elle rnoe sånt

helt RÆVA

21 dager??
Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene, det er det som står på nav sine sider...
og feriepenger av 48 dager når det gjelder sykepenger
100 prosent, hadde 80 sist.. (lønn altså)

men husker jeg fikk nesten ikke noe feriepenger fra det året jeg var hjemme..

kanskje jeg blander med sykemelding da

at det er der man får så lite... var mindre en 48 dager før..

er nok det hihi

hehehe håper det... står at en får for 15 uker, 75 dager ved 80 prosent lønn, og sykepenger står det 48 dager.. så får bare håpe det stemmer da [:D][:)][:)]

Man får ikke så mye feriepenger av sykepenger, er bare noen få uker. 48 dager eller noe som man får feriepenger av. Helt hull i hodet spør dere meg[8|] På samme måten at det er hull i hodet at man bare får feriepenger av 12/15 uker av permisjonen.

Back
Topp