Feriehus i Danmark

Vært der selv eller?

Jeg tenker to uker i juli,hus med tre soverom,grei standard. Trenger ikke basseng. Vil ha strand!

Vi valgte et helt nøkternt hus i et mindre populært område og betalte rundt 5000 for en uke. Det var ikke spesielt varmt der, da, for mye vind.
Det het Bork Havn der vi var. Leide gjennom novasol.

Hva er "normal" pris å betale for to uker? Erfaringer? Andre tips og råd?
Alt kommer jo an på hva man vil ha og er villig til å betale. Ifjor betalte vi vel 30000 for 2 uker i juli. Men vi ville ha god standard og et hus som passet for to familier (to "fløyer" med 2 soverrom og bad) siden vi reiste med noen andre. Men da delte vi jo på prisen også selvfølgelig. Har også bodd rimeligere, men da med litt dårligere standard. Novasol og sologstrand er store selskaper som leier ut feriehus, søk litt på sidene der og se hva du finner.

Vi har bestilt i nærheten av Odense, ei uke i juli. Med basseng og fire soverom (vi reiser sammen med mine skilte foreldre, med to mnd gammel baby og femåring) ble det 11700 inkl rengjøring, sengesett og håndklær. Strøm kommer i tillegg. Bestilte via novasol eller dansommer tror jeg. Ligger rett ved en fin campingplass ved ei strand.

Vi har kun leid store hus med basseng og da har det vært rundt 10-12 000 kroner i Juli for ei uke. Strøm i tillegg. Så uten basseng mener jeg det bør være en del mindre for ei uke.

Vi har vært mye i Danmark og mye kommer Ann på hva man vil. Min erfaring er at på Jylland blåser det mer enn på Sjælland.. Prisene pleier å ligge på 8 til 10 000 for et hus med god standard for en uke, helst da uten basseng.. Men du kan få mye billigere enn dette og dyrere.. Leier man privat kan man spare mye penger.. Ebeltoft, Løkken, Blokhus er fine områder, men min absolutte favoritt er Marilyst som ligger på Falster. Litt over 1 time fra København, du finne også Bon Bon land og lalandia i nærheten [emoji2] Elsker Danmark [emoji173] [emoji173]

Back
Topp