Feriedilemma

Twinkle

♥Februar 2015♥
Februarlykke 2015
Aprillykke 2016
Vi skal på en noe forsinket bryllupsreise i juni og har vært innom alt fra Mexico, Miami, Dubai og har igrunn funnet ut nå at vi vil til Zanzibar! Endelig fant vi et sted begge liker MEN vi er jo i prøvefasen på en liten baby og har lest man helst ikke skal dra til malaria utsatte steder hvis man er gravid. ¨Nå er jo ikke jeg gravid eller noe enda men mye kan jo forandre seg på de mnd. Kanskje jeg er langt på vei, kanskje bare 6 uker eller kanskje ikke gravid engang. Hva synes dere ?

Jeg har vært på Zanzibar, og elsket det <3 Kommer garantert til å dra tilbake!

Men nå var det jo ikke det du spurte om;) Jeg liker å safe, så jeg hadde nok ikke tatt sjansen på å reise dit som gravid om det er malaria der (vi gikk uansett på malariameds når vi var der fordi vi hadde vært på safari på fastlandet, men husker ikke hvordan risikoen er på Zanzibar?).

Jeg tenker at dette er noe du må føle på selv, men jeg er altså av typen som liker å forholde meg til anbefalninger;) Håper dere finner ut av det, og dere får nok en nydelig tur uansett!

Jeg har vært på Zanzibar, og elsket det <3 Kommer garantert til å dra tilbake!

Men nå var det jo ikke det du spurte om;) Jeg liker å safe, så jeg hadde nok ikke tatt sjansen på å reise dit som gravid om det er malaria der (vi gikk uansett på malariameds når vi var der fordi vi hadde vært på safari på fastlandet, men husker ikke hvordan risikoen er på Zanzibar?).

Jeg tenker at dette er noe du må føle på selv, men jeg er altså av typen som liker å forholde meg til anbefalninger;) Håper dere finner ut av det, og dere får nok en nydelig tur uansett!

Jeg har snakket med en lege og lest hva leger skriver på Google og det er en vaksine mot gullfeber man ikke kan ta, men kan få papirer på hvorfor og som hun sa, det er ikke noe farlig å ikke ta denne. Vi skal bo på et 5+ luksus hotell som er rimelig langt fra sentrum så blir bare å spise på hotellet! og da er den risikoen så liten og det er noen medisiner man kan ta mot malaria som gravid og hvis jeg skulle være gravid i juni og vi velger å dra. Jeg har veldig lyst å oppleve det! Ser jo bare helt fantastisk ut :)

Men samtidig så slår fornuften min inn og jeg tør rett og slett ikke... finnes mange andre fine steder :)

Jeg hadde nok heller ikke turt å reise dit som gravid :) (noe du ikke kan vite om du er innen da men)
Så deilig med bryllupsreise da :)

Blir nok heller karibien :) nei, man kan jo ikke vite men håper da for Guds skyld jeg er gravid innen da hvis ikke tror jeg nok at det kommer til å være et stk irritert twinkle alene på forumet her mens alle andre er i termin forum :p

Back
Topp