feriedilemma

2008/2013/2014

Glad i forumet
min datter kommer hjem fra faren og starter ferien når jeg er ca 32 uker på vei. Vi har veldig lysst å bli med familien min til hytta noen dager etter. det tar ca 7 timer å kjøre, men tenkte å ta en overnatting ca halvveis. fra hytta til lege/sykehus så er det ca 2 timers kjøring. Ikke at jeg tror noe skjer 8 uker før termin.

Men så er det det at frem til for 1.5 uke siden så hadde jeg en del falske rier,så har vært noen ganger på sykehuset. Derfor har nå min mor "nektet" oss å bli med til hytta. For hun er redd noe skal skje.

Men nå har jeg vært fri fra smerter en god stund, og dersom jeg ikke har mer smerter før ferien så har jeg vært smertefri i godt 3 uker. Men får alikevel ikke "lov".

Men nå har jeg vært hjemme nesten hele tiden siden uke 5, å vil komme meg vekk litt.

Så hva hadde dere gjort?? Blitt hjemme eller reist dersom formen er fin??

Jeg hadde blitt hjemme, var nettopp på hyttetur og er 32+4, synes ikke de var godt med ille bekkenløsning og hyppige kynnere(3 timer til lege/sykehus også) følt meg ikke helt trygg dessverre. Tenker at din situasjon er jo alvorliger enn minn. Mn skjønner veldig at du har lyst til å komme deg bort en tur! Kunne dere ikke funnet på fine dagsturer/opplevelser med datteren din nærmere hjemmet da? Evt kan hun bli med de andre??

Hun kan ikke bli med noen andre.
Vi skal på dagstur til dyreparken. Og noen dager til Haugesund til samboers slekt.
Har ikke særlig med penger så kan liksom ikke reise noe særlig heller, iallfall ikke på hotellovernatting.

Hun kan ikke bli med noen andre.
Vi skal på dagstur til dyreparken. Og noen dager til Haugesund til samboers slekt.
Har ikke særlig med penger så kan liksom ikke reise noe særlig heller, iallfall ikke på hotellovernatting.
Men det høres da fint ut dette:) hytteturen får du jo avgjøre selv:) kjenn på magefølelsen!

Jeg hadde ikke latt min mor bestemme da,men sagt at " jeg hører og forstår hva du sier". Du kjenner kroppen din best,og tror du det går fint kan du nok dra. Er eller blir du usikker kan du jo bare avlyse ? :)

Vi reiser også på hyttetur når jeg er 32 uker på vei og tenker å være på hytten i 2-3 uker. Det er "bare" 4timer fra hjemmet og ca 2 timer fra sykehus. Eneste utfordringen jeg ser er at vi pleier å gå mye i fjellet når vi er på hytten men jeg må bli igjen fordi je er helt amøbe (bekkenet). Så det kan bli kjedelig. Uansett er det bedre enn å være hjemme! Stueskifte er godt innimellom.

Jeg hadde heller ikke hørt på min mor da om jeg trodde selv og følte det gikk bra. Skulle noe skje så er jo sykehuset to timer unna.... Ikke så ekstremt langt. du kjenner kroppen din. Gjør det du føler for...:)

Hadde ikke hørt på hva moren min hadde sagt ang. dette. Du kjenner din kropp best, og dersom du føler det er greit, så må du jo reise. Vi drar på utenlandsferie (fly), på torsdag, er da i uke 30. Var innlagt på sykehus med prematurerier i uke 26, men cervix ble ikke påvirket, har fortsatt en del kynnere. Vi reiser med en 5-åring og en 1-åring, så kjenner jeg er litt nervøs for at noe skal skje, men har to fullgåtte svangerskap bak meg, så det går nok fint.

Eg hadde reist dersom formen var fin. :) Er ikkje bra å sitte miserabel heime heller. :)

Hadde dratt om jeg kjente meg i fin form :)
va nettopp på hyttetur selv, mn syns det var slitsomt da :-P

syns du skal dra, 2 timers kjøring til lege er jo ikke så langt, er mange som har lengre veier en det(her hvor jeg er oppvokst for eksempel)... å hvis du er på hytte å merker noe på gang så er det jo bare å dra til legen da, og ike vente til det er 2 min mellom liksom :)

Back
Topp