Feriedilemma..

Påatt

Elsker forumet
**

Aldri vært i Tyrkia.

Men i mitt hode har jeg tenkt "samma faen, juni og juli er nesten det samme" [8D]
Vi var i Spania når jeg var lita og var vel der både juni og juli og kan ikke si jeg merka store forskjellen
Men det er min tankegang hvertfall  

ORIGINAL: Sanka

Aldri vært i Tyrkia.

Men i mitt hode har jeg tenkt "samma faen, juni og juli er nesten det samme" [8D]
Vi var i Spania når jeg var lita og var vel der både juni og juli og kan ikke si jeg merka store forskjellen
Men det er min tankegang hvertfall  

ja det jeg og tenker.. kan ikke være såååå stor forskjell... eller?

Noen som vet?

uansett gøy å reise mange sammen..[:)]

Heisann! Vi var på Kreta med førstejenta vår når hun bare var 5mnd og tempen var 35-40. Gikk kjempe fint:) men ikke tenk på å ta med klær for hun lå i bare i bleie hele tia:) også tok vi på henne et skjørt når vi var ute å spiste for å være litt "finere". Nå skal det sies at det hotellet vi bodde på var veldig barnevennlig med et babybasseng som lå i skyggen! der var det også denialt å la hun sove på dagen for da lå vi i sola og hun en meter unna i skyggen og sov:)

Har vært i Tyrkia 2 ganger,
1. gangen var nettopp de 2 siste ukene i juli, og det ER SINNSYKT VARMT DER!!
Du kan nesten ikke røre noe på deg før svetten renner, heller ikke om natta er det bedre, ligger på
godt over 30 grader om natta... Var vel 43-44 i skyggen på dagen [;)] 
Tror ikke jeg ville tatt med meg minstemann ned i den perioden..
I fjor var der igjen med bestevenninna mi og hennes sønn som da var 10 mnd, vi dro da i slutten av mai/begynnelsen av juni. Og det var rundt 35 grader på dagen og ned mot 20 om natta..
Det gikk veldig bra med sønnen hennes, men han hadde selvfølgelig pauser hvor de gikk opp
på hotellrommet..

Men, det er jo helt opp til deg.. Eneste er at det er EKSTREMT varmt de 2 siste ukene i juli, juni er nok litt bedre, men er sikkert opp mot 40 da også..

[;)] Jeg gjorde sikkert ikke dette dilemmaet noe bedre, men men.. hehe, da vet du litt iallfall [;)]

De gangene jeg var i tyrkia var det oppi mot 40 grader, både sent i juni og sent i juli, så varmt blir det uansett. Så jeg synes at du like godt kan reise i Juli.

Det går nok så fint det, så lenge du passer godt på henne og at hun ikke er i sola. Kan jo f. eks. være lurt at dere tar dere en nap på hotellrommet når sola er på det sterkeste.

ORIGINAL: Ridley

Det fødes jo barn i Tyrkia også :p

Du har ett poeng..

"finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær" på en måte..

la henne ha så lite klær som mulig, sunblock, og skygge... Du får kjøpt sånne "babytelt" som har UVbeskyttende teltduk.
De koster somregel ikke så mye i sydlige land.

Det er veeeldig varmt i Tyrkia i juli.. Men det som er mest plagsomt er luftfuktigheten.. den er også ekstremt høy og når du kombinerer dette så får du badstueffekt...[&:]
Er ikke sikker på hva jeg ville gjort med hensyn til baby altså...tenke, tenke.....

Tyrkia er ubehagelig varmt i juli etter min mening! Eg ville ikke reist med baby... Vi drar i mai eller litt ut i august når den verste varmen forhåpentligvis er over[:)] Vet at mange reiser med små i juli... d går jo bra, men har to vennerpar som ikke vil gjør det igjen... Uansett hva du bestemmer deg for så blir d nok bra:) God ferie[:)]

Jeg har vært der begge mnd, og det er STOR forskjell..
MEN, det kommer jo selvfølgelig ann på personen om de liker det eller ikke, jeg ELSKER den varmen mens gubben liker det varmt, men ikke så varmt igjen[8D]
Så vi gikk bare fra pub til pub når vi var ute å shoppa[:)]

Men er du smart, vist dere drar.. Så ikke ha på hu klær, kjøp en liten vifte, og en sprayflaske til å ha vann i.. Da kan hun få en liten "kald dusj" noen ganger[:)] Og bad MASSE[:)]

Takk for gode innspill alle sammen [:)] Sitter med en følelse av at det går jo bra, må bare legge ting til rette og la dagene gå på barnas premisser uansett.

Har ikke tatt valget enda.. Kasta igrun ballen over til den andre vennefamilien [;)] Litt beslutningsvegring kjenner jeg [:-]

Om flere har synspunkter er det bare å komme med dem [:)]

Det er faktisk varmere i Tyrkia enn på Kypros[8D] Pappa er fra Kypros og bor på Kypros, så jeg drar dit hver sommer[:)] Vi skal også til Kypros til sommeren, så lenge man smører barna godt med solfaktor og dekker til hodet og ikke er for lenge ute i solen, så mener jeg det går helt fint[:D]

Back
Topp