Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det er noe såntSjefen bestemmer, ja. Men det er en rett å ha i alle fall tre av ukene i perioden som defineres som sommer. Er vel juni til august eller noe sånn, husker ikke, sjekk ferieloven.
Åh, så kjedelig! Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta noe ferie, og heller ta den i permisjonen så den blir litt lenger..
Søk om å slippe?Åh, så kjedelig! Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ta noe ferie, og heller ta den i permisjonen så den blir litt lenger..
Er du på jobb frem til da så kan de jo bestemme dette, men er du sykemeldt eller i permisjon så kan ikke arbeidsgiver kreve at du tar ferie!
Søk om å slippe?
Jeg syns du skal snakke med sjefen jeg. Når du er i permisjon vil jo stillingen din uansett være besatt av noen andre, så de blir jo ikke i manko for folk på et kritisk tidspunkt fordi du tar ferie i permisjonstiden.
Tiden man har krav på tre ukers sammenhengende ferie er forresten fra mai til september
Du har krav på ha fri 3 uker mellom 01.06 og 01.09, ellers er det vel mye opp til sjefen ja desverre.. men, det er noe som heter at det må være "drftsmessige ulemper" som gjør at du ikke kan ta ut ferie ellers. Altså, det må foreligge en grunn. Det er i alle fall en tekst som står i de fleste tariffavtaler, dersom bedriften du jobber i er omfanget av en.