Ferie

Attpåklatt85

Betatt av forumet
Skuddårsspirene 2024
Reiser til Kypros i morgen natt.
Er det noe spesielt jeg bør tenke på som jeg kanskje ikke har tenkt på? :)
 
Jeg skal også reise bort (september), hittil har jeg kommet frem til at jeg skal støttestrømper til reisen og må finne frem kjoler da det er mer behagelig enn shorts.
Utenom dette er det vel å drikke nok vann og være ekstra forsiktig med mat. Utdypende om det med mat håper jeg noen andre kan bistå med(?) :bag:

Vet ikke hva du har tenkt på selv eller ikke men jeg er åpen for alt av forslag/tips :angel4
 
Jeg reiser sannsynligvis til Kypros i oktober :D Har også hørt det med støttestrømper, og at det kan være lurt å velge sete i midtgangen så det er lett å reise seg for å gå litt/gå på do.

Når det kommer til mat har jeg hørt at man skal være forsiktig med egg (dårlig stekt eggerøre osv), uvasket/uskrelt frukt, frukt som har vært oppkuttet lenge (eks. fra buffet), salat/andre grønnsaker som vokser i jorden, og noen andre ting jeg ikke husker i farten!

Man bør også sjekke at reiseforsikringen dekker eventuelle helseting/innleggelse relatert til graviditet. Tror de fleste gjør det fram til man er i hvert fall 7-8 mnd gravid, men tydeligvis ikke alle.

Det kan også være lurt å være ekstra flink til å smøre seg med solkrem, har hørt at man lettere blir brent og får solskader/pigmentflekker :)
 
Ja, husk solkremen. En venninne fikk masse pigmentflekker i ansiktet under graviditet, som ikke er sikkert forsvinner igjen. Man er vist ekstra utsatt for det.
 
Back
Topp