Ferie

godegull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Juliskattene 2018 ❤
Mailykken 2025
Eg jobber som lærer, og skal ut i permisjon i midten av juni. Kan eg ta ut ferien min før permisjonen eller må eg ta den til hausten? Har vel fortsatt rett på 5 veker ferie ila året? Er det nokon som veit?

Tror du burde sjekke det med nav og arbeidsgiver. Dere lærere har det jo litt anderledes enn andre med at ferie og avspaseringstiden er bundet.:) men jeg vil virkelig tro at du har krav på å få ferien og avspaseringen din i tillegg til permisjonen.

Du har vell krav på å få tatt ut ferie, men om man MÅ, det vet jeg ikke? Anbefaler å høre med arbeidsgiver for sikkerhets skyld. Jeg hadde muligheten til å kunne overføre de fem ferieukene til neste år, men jeg velger å ta ut 5 uker ferie i år før permisjon. Da får jeg heller goood tid på å slappe av før fødselen. ;)

Hadde vore deilig å tatt ut nokre veker no, for å kome seg sydover eller noko liknande no! Skal høyre i morgon!

Jeg er lærer og går ut i permisjon 3 dager før skolen slutter til sommeren. Jeg får overført alle 5 ukene til 2019. Elevene mine har eksamen 30 mai så jeg får litt fri før permisjonen likevel :) men det var uansett ikke problem å ta ferien utenom hovedferien når grunnen var fødselspermisjon.

Jeg er lærer og går ut i permisjon 3 dager før skolen slutter til sommeren. Jeg får overført alle 5 ukene til 2019. Elevene mine har eksamen 30 mai så jeg får litt fri før permisjonen likevel :) men det var uansett ikke problem å ta ferien utenom hovedferien når grunnen var fødselspermisjon.
Åå, takk for svar!

Back
Topp