Ferie :)

Marsspire<3

Forelsket i forumet
Heihei alle sammen :) drar en tur til Spania i morgen så lurte jeg på om noen har noen tips eller erfaringer om ting man bør være spesielt obs på i syden som gravid? :)

Ikke bli for varm, vær ekstra påpasselig med hva du spiser og drikker. Ellers er det bare å kjøre på, kos deg. :)

Litt usikker på når det gjelder fra, men jeg fikk masse brune pigmentflekker i ansiktet forrige svangerskap når jeg solte meg. Var da fra uke 30 og til fødsel, men fikk høre at det var pga hormonene i kroppen, og det har vi jo allerede nå... Er forsiktig med sola nå og smører meg godt, vil IKKE ha flere :-P

Smør deg godt, gravide blir fortere brune OG solbrente :) Drikk masse vann fra flaske :) Og spis mat som er godt stekt, som her.

Vask frukt godt, vær nøye med håndhygiene og spis gjennomstekt kjøtt. Ikke bli for varm i solen, og ikke kos med pus ;) God tur og kos deg masse!

Eg vart dårlig og dehydrert på/etter ferie, så drikk masse!! Og ta litt fri fra varmen innimellom.

GOD TUR ! misunner deg her jeg sitter i regnet ;-)

Smør deg godt og pass deg for solen. Jeg var i Spania tidligere i sommer og fikk for første gang veldig mye soleksem. Jeg holdt meg for sikkerhetsskyld unna isbiter og salater. Ellers spiste jeg mer eller mindre som hjemme. Var forresten en del kvalm, så angret på at jeg ikke hadde med meg litt flere "mellommåltider" hjemmefra (knekkebrød, nøtter, muslibarer etc). Var ikke alltid like lett å finne "små" måltider så ble litt vel mange halvspiste middager til dagen:bored:

God tur!

Back
Topp