Ferie!

A.Msinmamma

Glad i forumet
Hva er deres planer for sommeren?
Her har vi lovet storesøstrene bø sommerland og dyreparken!
Ellers blir det nok noen netter på campingplasser i nærområdet!
Å så tar jeg med meg alle barna ei uke til samboers familie på andre siden av landet!
 
Vi har planer om å ta med campingvogna på en god gammeldags Sverigesferie. Synes det er ganske kjekt med små barn :) Ellers så blir det hyttetur.
 
Vi flytter i ferien og det var litt spontant;) så om vi gjennomfører alle turene våre er jeg ikke sikker på selv om de er betalt:) vi skal 4 dager til abra havn i dyreparken. Frokost med sabeltann og safari frokost og vekke alle dyrene. I teorien skal vi rett til Campingvognen vår, men det kan være vi må male litt for å være der i 4 uker før vi drar til hunderfossen og lilleputthammer.
 
Har lyst til å ta en tur til Dyreparken. Men får se.. Er lagt å kjøre, så får se det ann hvor glad hun er i å kjøre bil.
Ellers blir det mange dagsturer rundt omkring, noen overnattingsbesøk hos besteforeldrene og hyttetur.
 
her skal vi egentlig ingenting, kanskje en tur på liseberg/tusenfryd.. Samboeren jobber hele sommer og jeg har ikke fått timenlistene for sommeren enda. men blir sydentur i høstferien så må spare litt penger til det :p
 
Enda usikkert. Han er så urolig i bilen, at biltur tror jeg er helt utelukket. Så om vi reiser blir det nok med fly, men jeg vet ikke hvor. Sydenferie frister ikke så veldig, for jeg liksom ikke helt hva man gjør i syden med en baby. Med større barn kan man jo dra på aktiviteter, leke og bade, men han er for liten til å sette pris på de tingene nå. Og tidligere når vi har vært i syden har vi stort sett bare ligget i sola å pakket i oss mat og vin, men det går i alle fall ikke nå. Storbyferie virker og slitsomt med baby. Og litt bortkastet, siden vi må være på hotellrommet klokka seks for å få i han mat før han skal sove. Men håper vi finner på noe lurt, for jeg har veldig lyst å finne på noe spennende i sommer:)
 
Vi skal en uke til Sørlandet. Feriehus med Søstern min og familien. Også blir det nok en del turer på hytta :) både jeg og samboern skal være hjemme hele juni og juli, så vi skal nok få tid til sommerkos hjemme også!
 
Vi skal ei uke til hytta vår (herlig sted på ei lita øy)
Ei uke i feriehus i Sverige med ett vennepar og barn!
Ei uke i Tyrkia sammen med ett annet vennepar og barn! Og mange uker fri hjemme :Heartpink
 
Vi skal til Rhodos i begynnelsen av juni. Ellers har vi ingen planer,blir vel en liten tur til Sverige kanskje ;)
 
Vi skal til Portugal, Spania og Marokko. Etter det skal vi være hjemme og forhåpentligvis bygge på huset, hvis vi får byggetillatelse.
 
Her skal vi 10 dager til Svigers i Spania. Ellers har vi årskort i Dyreparken og badelandet og foreldre mine har ei flott hytte ved et lite vann 1 times kjøring unna, så der er vi mye.

Jeg og mannen har i tillegg snakket om å ta ungene med på fjelltur også blir det forhåpentligvis mange lange dager på stranda slik som i fjor :)
 
Her blir det ikke noen ferie :) rett og slett fordi jeg synes hun er for liten enda.. Kommer jo uansett ikke til å huske noe fra den.. Så vi sparer heller pengene, så kan vi heller ta en liten tur til neste år..
De andre barna til samboer får uansett ferie sammen med sin mor å hennes samboer, så vi bruker ikke å ta de med på noen lang ferie... Synes ikke de skal få dobbelt opp med moro selv om foreldrene er skilte...

Samboer har da et feriehus på en øy 1 time herfra, så vi blir sikkert å dra dit en del sammen med svigers i sommer da :)
 
Blir nok ikke all verden med ferie på oss (i år heller - vi har det med å prioritere andre ting høyere..... på et vis skulle jeg ønske vi klarte å sette det høyt på lista, men huset har en tendens til å få prosjektmidler i stedet for at det blir ferie.... ) 5-åringen skal til Hunderfossen og til Stockholm sammen med faren og lillemann er jo så liten enda, så det blir nok i alle fall ikke prioritert i år..... Vi tar nok en tur på hytta - ei sånn lita jakthytte ved et vann laaaaaaaaaaangt til fjells og utenfor alt som heter dekning av noe som helst slags signaler, og så tenkte vi kanskje låne campingvogn og ta ei uke med camping i Sverige, sånn bare for å ta en tur liksom... Og kanskje bygge lekestue.... :)
 
Her blir det oppussing av hytte. Ak kjøpt hytte og skal rive ned og finne frem litt gammel sjel i veggene. Gleder meg til å være litt i aktivitet i sommer. Håpet på å bli gravid snart er stort så litt arbeid blir godt når man kan glemme sene grillkvelder med litt kald og godt i glasset. :p
Før vi kjøpte hytta bestilte vi oss en uke hytteferie i Sverige så blir nok det vi kan kalle ferie i år.
 
Back
Topp