Ferie

Oktoberjenta

Elsker forumet
er det noen her som allerede har planlagt ferien sin i sommer?
vi sliter med å finne ut hvor skal, og som ikke er altfor dyrt. Må være bra sand strand og shopping så er jeg for fornøyd. Noen som har et sted å anbefale? Blir gal av å lete rundt. Også skal vi være to uker. Kun meg og han og er førstegangs gravid.

Vi har planlagt en av fire uker :P Skal til Spania i juni, og har tre uker ferie i slutten av juli som er uplanlagt foreløpig.

Er mange fine steder da. Vi reiser mye til Spania siden vi har hus der, men dere er kanskje mer på utkikk etter charter enn å ordne med fly, hotell etc. selv? Kanskje ikke dra til de største festplassene når du er gravid da ;-) Men Hellas, Kreta, Portugal (Argavekysten - helt nydelig), Kroatia, Spania.. Mye å velge i :-) vil du ha både strand og storbyliv er Barcelona kjempefint :-)

Vi skal til Kypros og Kristiansand i sommer :) lillegutt for en ekstra tur til legoland med besteforeldre sine :D
Var et vennepar som reiste et sted til Polen i fjor, der var det vist kjempe fine strender og ikke minst veldig billig! Litt usikker på hva det het, men kan finne det ut :) Leste om det for en stund siden og! Sto masse positivt :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Vi skal til Kypros og Kristiansand i sommer :) lillegutt for en ekstra tur til legoland med besteforeldre sine :D
Var et vennepar som reiste et sted til Polen i fjor, der var det vist kjempe fine strender og ikke minst veldig billig! Litt usikker på hva det het, men kan finne det ut :) Leste om det for en stund siden og! Sto masse positivt :)

Kanskje det var Gdansk? Jeg var der i juli (ikke som gravid da), men det er nok et sted som kan passe. Eller kanskje bedre med Sopot som har en nydelig sandstrand! (ikke langt fra hverandre de byene, og anses som en del av "triangelet"). Gdansk er den gamle bydelen, mens Sopot er den nye bydelen :)
(og i Polen er det ganske like temperaturer som her hjemme, ligger kanskje noen grader over, så det blir ikke sydenvarmt)

Bortsett fra det.. Jeg lurte på en tur til Riga for litt Spa jeg da :)
Ellers er jo Barcelona perfekt for strand og shopping!
Hva med Budapest? Eller Tallinn? Alle disse stedene er billige og feriere i :)

Åh!! Jeg glemte Vilnius!
Utdrag fra en artikkel om billige reisemål:
"Vilnius - Europas billigste hovedstad
Stadig flere nordmenn får opp øynene for Vilnius i Litauen. Her kan du spise, drikke og overnatte for en latterlig liten sum av penger - her er det ekstremt billig å feriere. Byen har mye historie. KGB-museet er en sterk opplevelse, hippiebydelen Uzupis bør du få med deg, likeså det jødiske kvarteret i gamlebyen, og det finnes en rekke gamle kirker av ulike slag. Er du glad i øl er dette byen for deg!"
Hvordan det er med badestrender er det nå ikke sagt noe om :p

Sopot var det :) Finnes jo så mange fine steder å reise til, så det er ikke lett å velge :)

Åh!! Jeg glemte Vilnius!
Utdrag fra en artikkel om billige reisemål:
"Vilnius - Europas billigste hovedstad
Stadig flere nordmenn får opp øynene for Vilnius i Litauen. Her kan du spise, drikke og overnatte for en latterlig liten sum av penger - her er det ekstremt billig å feriere. Byen har mye historie. KGB-museet er en sterk opplevelse, hippiebydelen Uzupis bør du få med deg, likeså det jødiske kvarteret i gamlebyen, og det finnes en rekke gamle kirker av ulike slag. Er du glad i øl er dette byen for deg!"
Hvordan det er med badestrender er det nå ikke sagt noe om :p

ja har faktisk tenkt litt på noe sånt. hadde vært kjekt å oppleve og se alt det gamle osv.. Men vil også ha sand Strand og shopping, skal se om jeg finner mer utav Det. Blir jo så fort lei av å kun sole seg hver dag også spise og ikke gjøre mer enn det i to uker..

Back
Topp