Ferie!=)

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg og min samboer har fått tilbudet å bli med foreldrene mine på ferie til thailand i 14 dager i jula..

Vi har veldig lyst men er usikker på om det er gunstig å ha med seg barnet på 5-6 månder dit..

Er det noen såm har erfaringer med ferie til thailand/syden med småbarn?

Tar i mot masse tips å råd!

Går nok strålende!! [:)]

Vannkoker(hvis det ikke er det på hotellet), leverpostei på boks(om de spiser skiver da) grøtpulver, melkepulver og middagsglass er greit å pakke i kofferten..

Mamma bodde i singapore med 4 barn.. 2 på under 3 år.. en nyfødt, så går nok heeelt fin[:)]
Bare passe på å gi vann fra flaske[:)]

Jeg er kanskje litt rar, men det vokser jo opp barn der også :P

Jeg hadde ikke takket nei [:)]

Jeg har en svigerfar som bor på Fillipinene, og vi kommer til å besøke der (skal utnytte at jeg har permisjon et år[:D])
-Så sant han ikke flytter til Spania da (ting forandret seg litt for han når han fikk vite han skulle bli bestefar) :)

Vi hadde egentlig planer om å dra på ferie til Thailand når førstemann var ca. 4 mnd, men så fant vi ut at det ble for dyrt. Så jeg hadde nok absolutt slått til. Med god planlegging skal det ikke være noe problem. Er jo egentlig lettere å ta med barn som ammes (dersom du kommer til å amme da) på sydentur enn de som er større.

Hadde fint kunnet dra jeg, vi dro til Spania med Tara når ho var 7 mnd og det gikk så bra så[:)] kjøpte bleier der nede, ho spiste mat vi moste for ho, jeg ammet litt også hadde vi med mme og vannkoker og kjøpte kun flaskevann som vi også kokte for å være helt sikre[8D][:)]

Det er barn der også så du finner helt sikkert grøt og sånt der nede og du kan også pakke med en del[;)]

Vi har planlagt å dra til Thailand med vår baby rett over jul. Selvsagt så sant alt er bra med henne. Men foreldrene mine har hus der så vi bor der. Er nok mange som vil hilse på prinsessa vår der nede tenker jeg. [:)]

Sikkert lurt å reise til en av de større byene sånn at dere har et bra sykehus i nærheten dersom noe skulle skje. Det synes jeg hvertfall er en ekstra trygghet. Har selv testet ut sykehus i Thailand så vet vi får god hjelp om vi skulle trenge det. Nå om dagen er det jo mange som reiser med baby.

Hadde garantert slått til[:D][:D]. Det einaste som kan vera litt greit e å prøva seg på ein kortare flytur i forkant tilfelle babyen din e ein av dei som får store smerter i øyrene under flyturar. Viss det e eit problem, så trur eg ikkje at 13 timar på fly e så kjekt. MEN, det går heilt sikkert fint, dei fleste har jo berre vondt når ein landar og lettar, og det går som regel bedre viss ein ammar eller gir flaske samtidig[:)]

Back
Topp