Ferie utlandet

susy123

Betatt av forumet
Tenker dere over at det er farlig eller ufarlig å reise til utlandet mens du er gravid?

Jeg har ferie mens jeg er 20-21-22 uker, og har lyst å reise utelands.

Jeg bor jo i utlandet :p men det kommer an på hvor du reiser. Europa bør være trygt, endel land i Asia ikke

Ja tenker Europa :) som kypros, (hellas), spania osv.
Ja om du bodde i utlandet fra starten er det nok litt annerledes :)

Ja tenker Europa :) som kypros, (hellas), spania osv.
Ja om du bodde i utlandet fra starten er det nok litt annerledes :)
Jeg flyttet hit i uke 7 :p det var planlagt, siden jeg skulle flytte til bf. Spiren kom bare litt raskere enn ventet

Tenker det er helt trygt.
Greit å sjekke reisevaksinasjonsregimet litt ekstra, eneste, og være ekstra obs på å skylle frukt, osv, når man er i utlandet.
Vi skal flere turer til utlandet i sommer.

Min jordmor sa i går at Europa var helt fint, men jo lenger sør jo større risiko for toxoplasmose - så lurt å unngå f.eks salat på restaurant.

Skal selv reise til Spania og Polen i sommer, og det skulle være helt uproblematisk.

Jordmor sa at folk er gravid i alle deler av verden:p men lurt å unngå salat og isbiter, være forsiktig med softis og kjøtt som ikke er helt gjennomstekt:D

Jeg ville holdt meg unna land med malaria og zika, og kanskje droppet de lengste flyturene siden det kan bli ubehagelig å sitte stille så lenge. Men ellers ser jeg ingen grunn til å ikke dra på ferie,bare vær litt ekstra forsiktig med maten.

Jeg var akkurat 14 dager i Florida (da jeg var i uke 18 og 19). Det gikk helt fint, hadde bare på meg doble par med kompresjonssokker under flyturen :)
Europa er helt trygt. Bare følg rådene fra Hdir mtp mat og hygiene så går det fint :)

Jeg var i los Angeles forje svangerskap, var vel 10 uker på vei. Gikk helt fint :) i år går turen til Danmark xsmile9

Følg litt med på hvilke type sykdommer som surrer rundt, Pass på at du ikke spiser noe gravide ikke skal spise, og dobbeltsjekk vaksinene dine. Så skal det nok gå strålende!

Ta deg en tur, kan være kjekt det før babyen kommer :D

Back
Topp