Ferie utenlands

S-40675767

Første møte med forumet
Hei :)
Jeg er gravid for første gang, 7+5 på vei
Har veldig lyst til å reise utenlands, før termin i juni. Ønsker helst å dra i 2. Trimester, typ februar- til et sted med 20 grader ish. Noen som har erfaring/råd til "trygge" områder å dra mtp graviditet og bakterier/virus?

Har veldig lyst til å reise utenlands, før termin i juni. Ønsker helst å dra i 2. Trimester, typ februar- til et sted med 20 grader ish. Noen som har erfaring/råd til "trygge" områder å dra mtp graviditet og bakterier/virus?
hvor lenge tenker du å være på ferie? :Heartpink

En uke eller to- er også litt spent på hvordan formen er på det tidspunktet Nå sliter jeg mye med kvalme og ekstremt trøtt, så håper det bedrer seg innen den tid
Hvis du ikke har noe i mot å reise langt hadde jeg reist til Thailand, men om du vil reise litt nærmere vil nok Gran Kanaria være best mtp. været :)

Thailand hadde vært nydelig! Men leser at det er høy forekomst av zikavirus- og at det ikke anbefales å dra dit som gravid. Syns det står det om mange steder, og at man generelt må være forsiktig med mat man får servert.. gjør det litt vanskelig.

Gran Canaria er ikke dumt, men vært der mange ganger og vil gjerne et nytt sted❤️

Thailand hadde vært nydelig! Men leser at det er høy forekomst av zikavirus- og at det ikke anbefales å dra dit som gravid. Syns det står det om mange steder, og at man generelt må være forsiktig med mat man får servert.. gjør det litt vanskelig.

Gran Canaria er ikke dumt, men vært der mange ganger og vil gjerne et nytt sted❤️
Ser den med nytt sted - men hvis man tenker tryggest som gravid vil jeg tro det er den beste destinasjon.

Thailand har utrolig mange nydelig resorter hvor man egentlig ikke trenger å forlate hotellet, og hvor man kan stole på at maten lages på et sterilt kjøkken. Så er det jo det å følge med på at det er godt stekt og holde seg unna mat som ikke er varmebehandlet (dette gjelder jo uansett hvor man drar) :Heartpink

Ville nok unngått Thailand pga Zika :Heartred Er vel generelt en del risiko med de typisk eksotiske stedene nordmenn reiser, da det er en del mygg-sykdommer i alle landene jeg kommer på i hvert fall… Risikoen er jo selvfølgelig liten, men er den verdt det er jo et annet spørsmål igjen… Selv dro jeg på meg 2 sykdommer spredd av mygg på en 4 måneders tur i Asia, så jeg ville personlig vært skeptisk.

Eneste jeg kommer på som er varmt nok i februar utenom er dessverre GC. Om du kan vente til mars, så er det noen sider som skriver at gjennomsnitt er 20 grader på Kypros i mars? :) Men kan nok fort være noen grader kaldere om man reiser tidlig.

Edit: er jo en del områder i USA som er godt over 20 i februar, som feks Florida. Men det er jo fort en lang flytur da :laughing002

Vi skal nok til Malaga i februar :) Ikke garantert varme, men godt å bare komme seg litt bort fra hverdagen og god mat :Heartred Var i Malaga sist jeg var 20 uker på vei, da var vi der i mai riktig nok, godt og varmt og helt fint å være gravid på ferie.

Jeg ville nok reist til et land som har godt helsevesen/sykehus, og hvor man kan kommunisere på engelsk, i tilfelle noe skulle skje i forbindelse med svangerskapet. Men 2. trimester har jo generelt mindre komplikasjoner, så det bør jo gå bra å reise da :) Jeg hadde nok holdt meg til Europa/Gran Canaria.
Også må man jo være mer obs på hva man spiser da. En del man bør unngå i utlandet, som ikke er farlig å spise i Norge

Jeg ville nok reist til et land som har godt helsevesen/sykehus, og hvor man kan kommunisere på engelsk, i tilfelle noe skulle skje i forbindelse med svangerskapet. Men 2. trimester har jo generelt mindre komplikasjoner, så det bør jo gå bra å reise da :) Jeg hadde nok holdt meg til Europa/Gran Canaria.
Også må man jo være mer obs på hva man spiser da. En del man bør unngå i utlandet, som ikke er farlig å spise i Norge
Slik som isbiter man ofte får i brus i utlandet, glemte ofte å bestille uten is og måtte dirigere den tilbake til kjøkkenet :bag:

Back
Topp