Ferie uten å fortelle

Hønemor

Betatt av forumet
Jeg har et lite "problem". Vi skal på ferie med mine foreldre. Det som blir vanskelig er at vi synes det er for tidlig å fortelle noen. Jeg er kvalm store deler av ettermiddagen og kvelden, ut over det må jeg spise minst hver andre time for å overleve.

Er selvfølgelig sliten og super hormonell. Hvordan i alle dager skal vi klare en uke med dette uten å fortelle?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
jeg ville fortalt.det er jo vanskelig å måtte skjule på ferie.og foreldre kan holde tett:) samtidig er det godt når de kan ta hensyn og uansett kan gi støtte om det går galt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det er sant det. Vi hadde håpet vi skulle klare å ha den lille hemmelighet mellom oss. Er jo bare uke 5. Er veldig redd dette ikke skal gå bra:(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi har fortalt d tio mine foreldre siden vi skal på to uker ferie. Er 5+3 idag. Da kan de avlaste og ta hensyn og jeg kan få sove. Men de har fått beskjed om å holde på hemmeligheten.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi fortalte det til svigers i uke 5 da vi var på tur sammen, ikke fordi vi var sikre på at graviditeten ville vare men fordi jeg var i veldig dårlig form, sov mye og måtte passe kosten og ikke minst drikken. Hvis du føler deg komfortabel med å fortelle dem det, og at de holder tett om det, så kan det være en lettelse at de vet det. Du slipper å late som og finne på unnskyldninger, og de tar helt sikkert ekstra hensyn til deg også :) Lykke til!
 
Hva med å ha en tanke om hvordan dere vil fortelle sånn i tilfelle, og så reiser dere uten å si noe. Så kan du jo se hvordan det går, kanskje blir det nødvendig å si noe, og kanskje blir det ikke nødvendig?!?
 
Så kvalm og dårlig som jeg er for tiden, ser det dårlig ut med å skjule det. Mamma skjønner det garantert :/


♡02.03.2015♡
 
Min mor avslørte oss lett i sist uke, da vi var på tur med de. Det hadde vert greit å fått vente litt lengre enn før 5. uke, men slik ble det ikke. Nå vet alle foreldre det og et par andre. Synes det er like greit.

Nå til uken skal vi på tur med mange andre venner og blir garantert avslørt. Så det er ingen vits å prøve å skjule det mer. Går det galt så går det galt. Da er det flere å støtte seg på, og man slipper å skjule sorgen for sine nærmeste.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Om vi hadde planlagt bedre hadde vi hatt en god unnskyldning når jeg ble tilbudt drikke. Jeg hadde bursdag og mor ville spandere. Alltid denne alkoholen :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Foreløping klarer jeg meg bra. Tror jeg da. Sover mye på dagen, men har en tass på 2 som sover nesten 2 timer på dagen. Må bruke de for det det er godt for.
Har egentlig mest lyst til å skrike til hele verden at jeg er gravid. Er jo så spennende. ☺

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Er på hyttetur med svigers nå..går overraskende greit å holde det hemmelig selv om jeg er uggen og trøtt på dagtid..tar det med ro og sier jeg virkelig trengte ferie nå :p sliten etter en tøff innspurt..sannhet med modifikasjoner ;) ;)(starta ferien på fredag)..
 
Sliter veldig med å skjule det her nå. Vi bor sammen med foreldrene mine og jeg er redd mamma allerede har gjettet det. Det er ganske vanlig at vi tar oss en øl eller et glass vin sammen når det er helg, og på lørdag slet jeg med å finne unnskyldning når mamma ville spandere et glass vin. Det endte med at jeg fukta leppene for så å ta med glasset inn når jeg begynte med legging av ungene, og så måtte mannen drikke av glasset mitt også innimellom


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp