Ferie til utlandet

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Hvis dere har reist alene med barn til utlandet, hvordan gjør dere det? Finnes det pakkeløsninger for enslige med barn? Eller bestiller dere fly, så hotell hver for seg?
Jeg har selv reist mye, men totalt alene uten barn. Og vet at hotell er dyrere alene fordi du fortsatt betaler for to. Hva er deres reisetips? Og hvordan gjør dere det? Og finnes det pakkeløsninger som charter for en voksen og et barn? Kom med gjerne alle tips dere har[emoji172]
 
Jeg reiste til Alcudia med lille i mai/juni i fjor i to uker. Reiste med Ving og de har noe som heter liten familie (tror det var det). Betalte halv pris av hva det ville vært ordinært. Anbefales! Bare vær obs på at sånne turer ikke finne i skoleferien, dessverre.
 
Jeg har bare reist på charter når jeg har reist alene med barna, og da er barnerabatten ofte bare gyldig på ett V barna, noen ganger begge, men det er null problem å finne greie reiser via TUI og Ving mfl. Øvrige turer vi har hatt som familie er typ USA mm og da bestiller vi fjerne hotell og fly hver for seg.
 
Jeg har reist mye med min lille på 15 mndr, og har gjort litt forskjellig.

Som oftest har jeg booket rutefly og leid leilighet via airbnb eller lignende. Da får jeg nøyaktig det jeg ser etter (gjerne fult kjøkken, vaskemaskin etc). Har 2 airbnb reiser som kommer opp i mai og oktober (spania fastland og mallorca)
Et par ganger har vi bodd på hotell
Og en gang har vi reist på pakkereise.
Vi hadde også en uke i danmark i fjor sommer, leide hus via en av disse danske websidene, og hadde en fantastisk ferie. Men det ble minst like dyrt som en uke til syden... så i år blir det ikke danmark, selv om det var veldig deilig å reise med egen bil :)


Ving har ganske rimelige priser er for 1+1 er min erfaring. Jeg følger litt med nå, for kan tenke meg en tur i juni til hellas eller lignende.

Blir ikke de mest spennende destinasjonene når jeg reiser alene med han, men håper det kan bli litt mer spenstig etterhvert når han blir eldre. Jeg har alltid reist mye, og jeg har veldig lyst at min sønn skal bli glad i å oppleve nye steder, kulturer og destinasjoner.
 
Jeg har reist mye med min lille på 15 mndr, og har gjort litt forskjellig.

Som oftest har jeg booket rutefly og leid leilighet via airbnb eller lignende. Da får jeg nøyaktig det jeg ser etter (gjerne fult kjøkken, vaskemaskin etc). Har 2 airbnb reiser som kommer opp i mai og oktober (spania fastland og mallorca)
Et par ganger har vi bodd på hotell
Og en gang har vi reist på pakkereise.
Vi hadde også en uke i danmark i fjor sommer, leide hus via en av disse danske websidene, og hadde en fantastisk ferie. Men det ble minst like dyrt som en uke til syden... så i år blir det ikke danmark, selv om det var veldig deilig å reise med egen bil :)


Ving har ganske rimelige priser er for 1+1 er min erfaring. Jeg følger litt med nå, for kan tenke meg en tur i juni til hellas eller lignende.

Blir ikke de mest spennende destinasjonene når jeg reiser alene med han, men håper det kan bli litt mer spenstig etterhvert når han blir eldre. Jeg har alltid reist mye, og jeg har veldig lyst at min sønn skal bli glad i å oppleve nye steder, kulturer og destinasjoner.

Høres helt fantastisk ut at sønnen din får bli med å reise så mye[emoji173]️ Jeg er også en som reiste veldig mye før jeg ble gravid, så har litt abstinenser [emoji23] har ikke kunne reist noe i svangerskapet pga svangerskapsplagene.

Kan jeg spørre hvor tidlig du reiste? Og hvor ? Og tok du vaksiner tidligere enn vanlig eller hvordan gjorde du det?

Jeg har også lyst til å fortsette å reise mye, med sønnen min.
Er ganske flink til å finne veldig billige reiser når jeg reiser med venner eller alene, men har ikke så mye peiling på å reise med et barn og hva det koster ekstra.
 
Høres helt fantastisk ut at sønnen din får bli med å reise så mye
emoji173.png
️ Jeg er også en som reiste veldig mye før jeg ble gravid, så har litt abstinenser
emoji23.png
har ikke kunne reist noe i svangerskapet pga svangerskapsplagene.

Kan jeg spørre hvor tidlig du reiste? Og hvor ? Og tok du vaksiner tidligere enn vanlig eller hvordan gjorde du det?

Jeg har også lyst til å fortsette å reise mye, med sønnen min.
Er ganske flink til å finne veldig billige reiser når jeg reiser med venner eller alene, men har ikke så mye peiling på å reise med et barn og hva det koster ekstra.
Første ferien hans var til spania når han var 5 mndr. Vi har ikke tatt vaksiner tidligere, men jeg har alltid rådført meg med helsestasjonen før avreise. Har også snakket med vaksinasjonskontoret faktisk i forhold til en tur jeg vurderte å avlyse.

Men dette med vaksiner satt nok en liten stopper for oss i forhold til noen av destinasjonene....

Når jeg var gravid hadde jeg også mye plager, så hadde kun 2 turer utenlands, fristet ikke med mer siden formen ikke var på topp. Når mini var nyfødt følte jeg at jeg trengte tid med han hjemme for å bli kjent før jeg tok han med på tur, så jeg trengte nok de månedene før avreise før jeg var klar for å ta han med til et varmere strøk. Det er jo veldig individuelt, så du jeg tenker at det er ingen fasit for når det er riktig å reise med de små for første gang :)
 
Første ferien hans var til spania når han var 5 mndr. Vi har ikke tatt vaksiner tidligere, men jeg har alltid rådført meg med helsestasjonen før avreise. Har også snakket med vaksinasjonskontoret faktisk i forhold til en tur jeg vurderte å avlyse.

Men dette med vaksiner satt nok en liten stopper for oss i forhold til noen av destinasjonene....

Når jeg var gravid hadde jeg også mye plager, så hadde kun 2 turer utenlands, fristet ikke med mer siden formen ikke var på topp. Når mini var nyfødt følte jeg at jeg trengte tid med han hjemme for å bli kjent før jeg tok han med på tur, så jeg trengte nok de månedene før avreise før jeg var klar for å ta han med til et varmere strøk. Det er jo veldig individuelt, så du jeg tenker at det er ingen fasit for når det er riktig å reise med de små for første gang :)

Takk for svar[emoji170]. Nei er nok ikke en fast fasit, men finnes så mange forskjellige anbefalinger på nett. Så får vel bare kjenne etter når den tiden kommer.
Ja det med vaksiner stopper litt ekstra. Så får så hva jeg velger. Men snakket med helsestasjonen ang Asiatur, men fikk beskjed at da må man fremskyve vaksinene. Men de anbefaler det ikke så tidlig. Jeg får snakke mer med de etter fødsel. :) er ikke sikkert jeg vil reise så tidlig som du skriver, at man kanskje vil ha litt tid med han hjemme før man reiser.
 
Ja det med vaksiner stopper litt ekstra. Så får så hva jeg velger. Men snakket med helsestasjonen ang Asiatur, men fikk beskjed at da må man fremskyve vaksinene. Men de anbefaler det ikke så tidlig. Jeg får snakke mer med de etter fødsel. :) er ikke sikkert jeg vil reise så tidlig som du skriver, at man kanskje vil ha litt tid med han hjemme før man reiser.
Jeg ble også frarådet asiatur. Jeg skulle vært i øst-asia når mini var et halvt år, men den turen avlyste jeg av hensyn til den lille. Tok oss heller noen ferieturer på "tryggere grund" :)
 
Back
Topp