Ferie til høsten!

familiepå3prøveråbli4

Flørter med forumet
Hei!

Jeg lurer på om dere har noen tips til feriested i Spania/Hellas i september/oktober, som er fint for en familie på 4? Gutten vår vil være 3 år, også har vi en liten jente på ca. 4/5 mnd.

Det må barnevennlig hotell og gjerne en koselig by i nærheten med restauranter og dagligvarebutikker (helst gåavstand).

Vi har sett litt på Arguineguin, men vil gjerne høre deres erfaringer og tips :)

Arguinegin har vel ikke sånn veldig fint med butikker/restauranter osv spør du meg, likte bedre puerto rico og evt området rundt playa del ingles (men var der bare én dag)

Hoteller med barn vet jeg ikke, var der før vi fikk barn (2013), men temperaturmessig er jo gran canaria behagelig vil jeg tro. Fin Strand i puerto rico, syns ikke den i arguineguin var fin, men vi holdt oss i bassenget uansett

Elsker Rethymnon på Kreta, men litt usikker på hvordan været er i oktober der nede. Nydelige sandstrender og masse restauranter og butikker :)
Ellers har jeg bodd på Anfi annlegget på puerto rico, er riktig nok 9år siden, så litt usikker på hvordan det ser ut der nå, men barna reiser ned med besteforeldrene og pappaen sin en gang i året og de elsker være der :)

Vi har vært 2 år på rad på Tenerife i Playa de las Americas på Ving sitt store hotell (tror det het Fanábe). Første året var vi to uker og året etter var vi fire uker. Hotellet er bygd rundt bassengområdet, så lukket og trygt. Der fins barneklubb og all inclusive/delvis inklusive hvis man ønsker. Også mulighet til å lage mat selv i leilighetene.
Hotellet ligger veldig nært stranda hvor det også er mange restauranter og noen butikker. Ellers kan dere følge strandpromenaden inn til sentrum med flere butikker eller gå oppover bak hotellet til et stort kjøpesenter.
Anbefales:)

Vi vurderer også ferie da så jeg lurer på akkurat det samme :D
Sett litt på Hellas, men jeg er livredd for terror og innbiller meg muligens at det er tryggere å dra til Spania nå.... :/

Kan absolutt anbefale både Kreta og Kypros på høsten. Er nok varmest på Kypros, men syns kanskje Kreta er hakket mer barnevennlig. Var på Kypros i Oktober for to år siden og var knallvær.

Vi har bestilt tur til Sarigerme i Tyrkia. Hotell som er tilrettelagt for barn i alle aldere. Lille prinsessa vil være 4-5 mnd, og bonusbarna 9 og 5.

Vi drar selvsagt ikke dersom UD ikke anbefaler det ( mye terroror om dagen). Men dette er et lite og "ukjent" sted. ImageUploadedByBV Forum1459849711.539133.jpg

Hei!

Jeg lurer på om dere har noen tips til feriested i Spania/Hellas i september/oktober, som er fint for en familie på 4? Gutten vår vil være 3 år, også har vi en liten jente på ca. 4/5 mnd.

Det må barnevennlig hotell og gjerne en koselig by i nærheten med restauranter og dagligvarebutikker (helst gåavstand).

Vi har sett litt på Arguineguin, men vil gjerne høre deres erfaringer og tips :)

Vi var i Arguineguin når jenta vår var 1 og et halvt år og vi hadde det altså helt fantastisk! :) vi bodde i leilighet i et resort som heter Monte Anfi. Det er en port der så ingen uvedkommende kommer inn, og barn kommer ikke ut uten voksne, bare hvis de er store nok til å ha egne kort. På området er det bassenger i alle former og kafeer og små spisesteder. Rett utenfor porten er det handlegate med både merkebutikker og annet, og restauranter, marked og puber, det er show på kvelden for barna hvor det er kostymer og dans :) og en superstor sandstrand bare 50 m videre! det er masse norske der og nesten alle i servicebransjen kan litt norsk :p
Vi skal tilbake neste høst, når denne i magen er ca på samme aldre som eldste var, og jeg vil virkelig anbefale stedet til andre barnefamilier :)

Last edited:
Ellers så kan jeg jo nevne Alcudia på Mallorca. Der var jeg når jeg var 13, vi var en stor familie med tanter, onkler og søskenbarn i alder fra 3-15 år. det var også en superflott familieplass, tror det het rose garden! Der var det også leiligheter i et stort hotellkompleks, og jeg vet de har fortsatt og bygge og endre til det bedre siden vi var der, da flere i familien drar dit enda :)

Når tidligst vil dere anbefale å dra til Syden med baby? :) blir ingen sommerferie utenlands her, så vi tenker høst eller vinter.

Når tidligst vil dere anbefale å dra til Syden med baby? :) blir ingen sommerferie utenlands her, så vi tenker høst eller vinter.
Sist vi hadde baby reiste vi når hu var 6 mnd og det gikk som en drøm. Var borte i to uker og var mye lettere å ha med hu el de to andre på 5 og 10 ;)

Har vel ingen anbefalinger, men reiste til Egypt med den eldste poden når han var 3 mnd og 3 uker. Syntes det var perfekt! Da fullammet jeg jo, så slapp å tenke på mat og drikke. Han var fortsatt så liten at han ikke måtte underholdes noe særlig på flyet. Syns det er "værre" nå babyen blir litt eldre og mye mer aktiv og må underholdes hele tiden.(tenker på flyet). Var der i februar, så var helt passelig med varme og. Lå og koste seg i bare bleien. Veldig håndterlig alder syntes nå jeg :) men vil ikke anbefale Egypt videre. Så lenge vi var på hotellet(som var veldig stort og inneholdt "alt"), så var det nydelig, men en fot utenfor hotellet, så blir man nærmest angrepet av aggressive selgere, pirattaxier etc. Bare min erfaring:P

Back
Topp