Ferie til Alcudia, Mallorca

Trallemor

Glad i forumet
Vi er lei av det dårlige sommerværet, så i dag bestilte vi oss en tur til Alcudia. Blir meg, min mann og gutten vår som blir 2 i oktober. Men så fikk jeg vite at det var en bombe som gikk av der for noen dager siden, så nå ble jeg litt engstelig. Vil jo at vi skal dra et trygtog familievennlig sted. Hva ville dere ha gjort? Har allerede betalt reisen, så da er det vel ikke så lett å avbestille...

ring reisebyrået og hør, de er alltid oppdatert på slike ting.
dessuten kansellerer de vel reisene om det ikke er trygt for de reisende.

men fraråder de ikke gravide og reise i disse tider?mtp svineinfluensaen.

Jeg hadde dradd tror jeg...regner med at det er veldig trygt å være der nå...Bortsett fra kanskje fare for svineinfluensa[X(]

Hvis du blir veldig bekymret kan du vel få pengene tilbake pga. at du plutselig ble veldig dårlig pga graviditet[8D] trenger bare en legeerklæring...

Men er veldig misunnelig på deg som skal til varmere strøk...God tur[:)]

Jeg trodde også gravide var frarådet å reise til utlandet, hvertfall en del land, nå pga svineinfluensaen.
Bomben hadde jeg ikke bekymret meg så mye for, hvertfall hvis reiseselskapet mener det er trygt.

Vet jo ikke om jeg er gravid før i neste uke. Og skal vi reise må vi gjøre det nå før vi begynner i full jobb igjen.

jeg kan anbefale Alcudia på det sterkeste! :) Var det i juni og nydelig plass.
Ypperlig for småbarnsforeldre :) Ryddig plass, høfflig spanjoler, god mat osv. ..
jeg vil ned igjen for å si det sånn!!! :):)

Reis! Hvilket hotel/leilighet har dere kommet på da?

Det vi bodde på het Alcudia pins :)

Vi skal bo på Viva Tropic. Ja valgte Alcudia for har hørt at det er barnevennlig og fint.
Regner med at sikkerheten er ekstra skjerpet nå etter bomben gikk av. Så det er jo sikkert mye tryggere å dra nå enn tidligere.
Men er jo ekkelt å tenke på, så fikk litt vondt i magen når jeg hørte det. Men dere ville reist uansett? Jeg skal ikke prøve å avbestille?

Vedr. bomben ville jeg ikke vært så nervøs, for sikkerheten er sikkert bedre nå enn før. Og sannsynligheten for at det skal skje to ganger på rad er vel liten? However, jeg ville ikke reist som gravid pga. svineinfluensaen. Jeg skal unngå store folkemengder og reiser inntil jeg får vaksine, snakket med en helsesøster i dag og hun bekreftet at noiaen min er berettiget. Men det er jeg, alle må gjøre sine valg. Det går nok fint, men JEG ville ikke reist. [8|]

Har søkt litt mer og funnet ut at bomben ikke var rettet mot turister men mot politiet, så det er jo betryggende. Og tvilsomt at det skjer flere ganger etter så kort tid. Så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for..

Back
Topp