Ferie til Afrika

gledestilnovember

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg har en nyfødt datter på 3 uker og lurer på en ting. En i familien har nettopp har vært i Afrika og har lyst og treffe lille nurket. Lurte på da er det lurt, eller burde hun vente noen uker isåfall?

hvorfor skulle det ikke være lurt?!

Afrika er jo et enormt kontinent hvor landene er ulike, og det spørs jo også hva vedkommende har gjort. Har vedkommende bodd i jungelen eller i dyrereservat på savannen uten ordentlige vaksiner først er jo situasjonen en annen enn om det er snakk om turistresort i Egypt eller på Zanzibar liksom.

Afrika er jo et enormt kontinent hvor landene er ulike, og det spørs jo også hva vedkommende har gjort. Har vedkommende bodd i jungelen eller i dyrereservat på savannen uten ordentlige vaksiner først er jo situasjonen en annen enn om det er snakk om turistresort i Egypt eller på Zanzibar liksom.
Hun har vært på Zanzibar på ferie. Og vaksinasjoner har hun tatt.. er det trygt for datteren min og møte henne så lenge hun ikke er forkjølet osv etter reisen ?

Hun har vært på Zanzibar på ferie. Og vaksinasjoner har hun tatt.. er det trygt for datteren min og møte henne så lenge hun ikke er forkjølet osv etter reisen ?

Du må nesten lese deg opp på hva som kan finnes der og ta en vurdering selv. Finnes et par greie nettsider om reisemedisin i tillegg til st UDs landsider har litt om det.

Men det hun kan finne på å få er jo ikke smittsomt.

Og mest sannsynlig er hun til og med vaksinert mot ting du ikke har på Zanzibar engang.

God hygiene bør alle som besøker dere ha. Ikke bare de som kommer fra ferie i eksotiske land.

Back
Topp