Ferie tanker, osv :)

matil3

Betatt av forumet
En god stund siden sist jeg har vært her, håper dere alle har det bra?
Her går dagene så utrolig fort, at man jo ikke når å trekke pusten før det er kveld og mørkt igjen :)

Sitter nå og vurdere om vi skal reise til syden på ferie i år eller rett og slett kjøre til sverige. Vi veier for og mot.

Det som bekymrer meg mest er 5.30 timers flytur for å komme seg til syden, med en liten krabat. ( begymrer er ikke rett ord, men grue ). Har angst for at hun skal slå helt klikk i flyet, spesielt siden det dreier seg om mange timer. Andre som har reist når de er så små?  Og dere som skal reise, tenker dere på dette? :)

Samtidig så må vi jo hvertfall kjøre 10 timer for å komme oss til varmen i sverige. (vi bor jo i nord) så det er jo ett aber det og.

Så om noen vil mene noe om dette, så hyl ut :D

Vi har flydd mange ganger med vår lille, og det går helt fint. Heller det enn 10 timer i bil. På fly kan han bevege seg, vi kan gå litt med han og han kan ligge i setet mens vi står litt. Ungen vår er veldig rolig og bestandig på godt humør. Så stolt mamma når alle rundt sier at han er helt fantastisk å reise sammen med, og sååå snillemoticon

Vi skal snart reise til Spania. Det er ca 4 timer med fly. Jeg er veldig spent på hvordan det går med snuppa, men jeg prøver å ikke uroe meg. Er jeg stressa merker hun det og da blir hun sikkert urolig. Regner med at det skal gå fint, det er jo så mange som reiser med små barn og sier det går kjempefint. :)

Kjørt fly med vesla flere ganger emoticon Ikke noe problem. Også kjørt bil til Bergen, ca 50 mil. Var ikke noe problem, tok vel en 4 stopp. Funket så bra. Lykke til.

Ja etter å ha vurdert frem og tilbake, så har vi bestemt oss for å fly til Kreta i sommer. Æ har jo også sett andre barn på fly før, og det bruke jo å gå helt greit :) Så vi krysser fingran for at alt går helt fint :) Weeeee, spennanes emoticon

Takk for svar!

Vi dro helt til Thailand med lille vi. Bare sørg for å ha med en sekk med masse lurt i. Vi hadde nye leker hun ikke hadde fått sett før, leker hun liker hjemmefra, ting å putte i munnen(kavring, frukt, drikke), teppe og dyne som hun lå på når hun sov i fanget mitt++.
Gikk overraskende bra med tanke på hvor mange timer reisen var på, bare å benytte de anledningene man har til å aktivisere. Vår lille er veldig opptatt av alle menneskene rundt så hun trives godt i gangsetet. Så sitter hun på fanget mitt og sjarmerer de andre reisende, smiler til dem og vinker når de ser på henne. Da er det alltid noen som vil prate med henne.

I bil må man hvertfall beregne godt med stopp siden de må sitte fastspent i setet sitt. Det er ikke vår så glad i, så her foretrekker vi absolutt å reise med fly.

God tur! Det går helt sikkert kjempefint. Bare planlegg godt så slapper dere mer av på selve turen og da blir ungen rolig også. Husk det å ha noe å drikke/sutte på i tilfelle dotter i ørene når flyet tar av/lander. Ikke alltid de reagerer i det hele tatt på det, sist vi reiste reagerte hun ikke.

Godt for hele familien å komme seg bort og oppleve noe kjekt sammen. ;-)

Back
Topp