Ferie rett før permisjonstart?

gormine

Andre møte med forumet
Hei.
Hvordan tenker dere i forhold til uttak av ferie? Så vidt jeg har regnet meg frem til starter permisjonen min i midten av august. Er det da best å ta ferien de tre ukene før permisjon start? Eller ville dere tatt ferie tidligere på sommere hvor man gjerne ikke føler seg like tung?

Jeg får ikke velge ferie selv min jobb.. hadde mellom ferie ifjor så har sein i år så er det vel rett i permisjon etterpå om alt går som det skal [emoji4]

Hørtes egentlig litt greit ut å få tildelt ferie da.
Vi må søke,så vente på svar. Så får ikke bestilt ferie før i mai, og da er vel det meste tatt å prisene skrudd opp

Hei.
Hvordan tenker dere i forhold til uttak av ferie? Så vidt jeg har regnet meg frem til starter permisjonen min i midten av august. Er det da best å ta ferien de tre ukene før permisjon start? Eller ville dere tatt ferie tidligere på sommere hvor man gjerne ikke føler seg like tung?
Jeg tar ut ferien på høsten når jeg er i permisjon og får den forlenget neste år :)

Jeg skal ha tidlig ferie i år, men i og med at jeg ikke jobber hele dette året, mener sjefen jeg ikke er pålagt å ha 3 uker sammenhengende sommerferie. Tar derfor 2 uker i sommer, og overfører resterende 3 uker til neste år, slik at jeg tar de sammen med permisjonsslutt [emoji4] Skal i tillegg til permisjon søke 2 mnd ulønna permisjon, så da er jeg helt borti oktober når jeg skal tilbake til jobb [emoji4]

Blir å søke om å få ferie opp mot permisjon, mest gunstig for alle parter da de kan forhåpentligvis kan få inn vikar for meg litt tidligere. På grunn av flyten i arbeidsåret hadde det vært best for jobben.
Får eventuelt overføre ferien om det blir sykemelding eller noe slikt da.

Jeg tar lang ferie rett før permisjonen. Blir tull å gå tilbake på jobb noen få uker mellom ferie og permisjon, og orker ikke å jobbe hele sommeren for å spare ferie. :)

Eg tar ferie i slutten av juni, synst det er greit å ha ferie når eg framleis er i relativt god form og ikkje blitt for tung. Gjorde det samme sist. Kjekt både for mannen og mini at mamma også orker å gjøre ting når det er ferie :)

Vi har 3 puljer som bytter på tidlig, midten og sein ferie. I å er jeg egentlig i sein gruppe, som vil si august, men håper på at jeg kan få lov til å ta tidlig (juni), siden jeg da faktisk kanskje kan få glede av ferien og ikke er høygravid og sliten.

Jeg skal prøve på å få avviklet min ferie mellom mors permisjon og oppstart på fellespermisjon.

Jobber som lærer og har ingen valg. Var likt forrige gang, har termin samme dag som storesøster er født... Var veldig deilig å slippe å jobbe på slutten, men det ble veeeeeldig lenge å gå hjemme og vente.

Må ha juli fri. Sist hadde jeg termin i mai så da tok jeg ferien etter. Fikk betalt fra arbeidsgiver og ikke nav så da slapp jeg søke om pause i permisjonen og fikk bare flytta ferien til slutten av permen året etter.

Min ferie faller tilfeldig nok rett før permisjon, så det er deilig :)

Back
Topp