• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Ferie / permisjon

Oktobersol

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Jeg får ikke lønn fra arbeidsgiver under permisjonen min, men fra NAV. Vanligvis får jeg betalt feriepenger fra arbeidsgiver i juni. Jeg skal avvikle ferie i oktober (varslet til NAV) blir det da riktig at arbeidsgiver skal betale meg i oktober?

Nei, det er vel ingen som betaler deg når du har ferie? Jobbet du, eller hadde du permisjon i fjor? Hvis du jobbet, så regner jeg med at arbeidsgiver betaler deg feriepenger i juni akkurat som vanlig, og at du får spare de pengene til oktober. Hvis du hadde permisjon i fjor blir det lite feriepenger da, men de kommer vel også i juni?

Her får jeg full lønn av arbeidsgiver når jeg tar ferie, det er fordi de trekker all ferien i juni da feriepengene kommer. Så da får jeg lønn som vanlig da jeg tar ferie.
Hvordan din arbeidsgiver gjør dette må du høre med de om, er så mye forskjellig fra bedrift til bedrift.

Det er forskjellig praksis hos forskjellige arbeidsgivere, hos oss er de i hvert fall fleksible med utbetalingen hvis man har behov for det. Hør med lønningskontoret/lønningsansvarlig.

Back
Topp