ferie penger

Jeg hadde en lang diskusjon med to kollegaer i dag om akkurat det og jeg tror konklusjonen var at det får du dersom det står i lønnstariffen din, men ikke hvis det ikke står i tariffen. Du får selvsagt feriepenger for den tiden du er på jobb før permisjonen. Synes alle sånne økonomiske greier er veldig kompliserte, så jeg orker ikke å forholde meg til det ennå.

Jeg hadde ikke hatt fast jobb sist jeg var i permisjon, og vikariatet mitt gikk ut 2 uker etter fødsel ( i januar). Jeg fikk da utbetalt fødselspenger fra trygdekontoret. Jeg fikk derfor ikke feriepenger, for trygdekontoret betaler ikke ut feriepenger av fødselspengene. Hadde jeg vært ansatt hos min arbeidsgiver fast / vikariat hadde jeg fått feriepenger.

Vil det si at jeg som har permisjon store deler av 2006 får utbetalt feriepenger som vanlig i 2007 (har fast jobb, arbeidsgiver betaler permisjonspengene mine, så får de igjen av trygdekontoret)?

Jeg har fått det med de to andre så med mindre det er blitt lovendringer i løpet av 3 år så får du feriepenger[;)]

tror du får feriepenger av 10 eller 12 uker.så det blir ikke så mye..[8|]

hjelpe meg det visste jeg ikke var forberedt på at det var sånn som sist jeg. Da tror jeg jeg fikk fult. Eller gjorde jeg ikke det??????[8D]

Back
Topp