jeg også fikk fra nav.. rundt 5500 kr eller no... mot rundt 30 000 som jeg er vant med er det veldig lite

, også trodde jeg vi skulle få for 12 uker( klipper å limer litt fra siden til nav)
jeg hadde 100% dekning og har fått for ca10 uker
Hva kan du få?
Du får ikke stønad for den delen av inntekten som overstiger seks ganger grunnbeløpet i folketrygden.
Er du arbeidstaker, beregnes foreldrepengene som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. NAV vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.
Arbeidstakere har også rett til feriepenger av foreldrepengene. Dere får som foreldre til sammen feriepenger for de 12 første ukene når dere tar ut 100 prosent foreldrepenger. Tar mor ut de første 12 ukene, er det bare hun som får feriepenger. Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene.
Dersom bare én av dere er arbeidstaker, får denne alle feriepengene.
Er du selvstendig næringsdrivende eller frilanser, beregnes foreldrepengene på grunnlag av gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten for de tre siste årene. NAV vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.
Du kan bruke Foreldrepengeveilederen for å beregne hvor mye du kan få i foreldrepenger.