Ferie penger fra nav

plutt

Elsker forumet
VIP
Ja er det noen som har vert like heldig som meg og har fått feriepenger for 2010 fra nav... Jaggu godt jeg jobbet tre mnd på jobben så jeg får litt ferie penger derfra også..

Ble vell drit skuffet for å si det mildt,, Fikk ikke mere jeg får på jobb i en uke jo..

men får fedrene noe derfra? noen som vet? han var jo hjemme i fire mnd i 2010

plutt skrev:
Ja er det noen som har vert like heldig som meg og har fått feriepenger for 2010 fra nav... Jaggu godt jeg jobbet tre mnd på jobben så jeg får litt ferie penger derfra også..

Ble vell drit skuffet for å si det mildt,, Fikk ikke mere jeg får på jobb i en uke jo..

men får fedrene noe derfra? noen som vet? han var jo hjemme i fire mnd i 2010

Det kommer vel an på om han får utbetalt penger fra NAV eller sin arbeidsgiver. Feriepenger på utbetaling fra NAV gir ikke mye "income"... derfor lønner det seg å ha en arbeidsgiver som betaler lønn i permisjonen...

Nei, er ikke noe å hoppe i taket for akkurat!

Ja det er ikke mye å skryte av nei! Man får bare feriepenger fra 15 uker (10,2 % av det man får på 15 uker tror eg det er)
Mannen får ikke feriepenger for det han har vært hjemme. Slik jeg forstår det i allefall. Det er kun 15 (eller 12 uker for 100%lønnet perm) første ukene av hele perm tiden både mor og far sammenlagt som er som er feriepenger for.

Rotete skrevet, men håper det hjalp deg litt.. Jeg var heldigvis forberedt på dette her, så ingen sjokk for meg i år... =)

Det er ikke mye nei.. Men man får for 10 uker med 100% og 15 uker med 80%
Mannen har ikke fått enda, men jeg har fått mine.

Man får kun for de første 10/12/15 ukene i permisjonstida (husker ikke nøyaktig hvor mange uker :P) Dvs. at det er kun du som får feriepenger av permisjonspengene hvis du har hatt de første 10/12/15 ukene eller hva det nå er..

heldige meg fikk 800 kroner...emoticon

Heldigvis får jeg for 60 % fra jobben, så det utgjør forhåpetligvis litt mer...

Nåssåbjønnen skrev:
heldige meg fikk 800 kroner...emoticon

Heldigvis får jeg for 60 % fra jobben, så det utgjør forhåpetligvis litt mer...

wooow, da tenker jeg bankortet hoppa da de var inne på konto :P

Jeg fikk faktsk 5288 kr pluss nesten 15000 fra jobben, og ja, jeg er fornøyd =)

oki skjønner.. da får ikke gubben, fikk 5400 ca jeg å.. så får vi se... bare det holder til det jeg har i ferie så går det nok greit... Greit med rest skatt da ja he he...

Fikk hele 1468,-!! Voldsomme greier gitt... Men får fra jobb også da. .) Kjekt å jobbe kommunalt akkurat nå kjenner jeg... :)

Får ikke en dritt fra nav jeg, pga de har bare rekna fra 1.1-15.4 altså 75 dager. Denne perioden fikk jeg lønn fra arb.giver, ikke nav. FRa 1.8. fikk jeg halve fra nav og resten fra arbgiver.......Jeg får jo da lønn fra arbgiver for alt det som arbgiver har utbetalt og det er jo bra, men jeg får jo da ikke noe feriepenger fra verken nav eller arbgiver for halvparten av lønna jeg fikk utbetalt fra 1.8 til 19.12. Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener, men det blir jo feil på en måte. Men slik er regelverket fikk jeg til svar, det var bare å lese det så så man jo det. Ja, sa jeg, men det er bare, at det regelverket ikke er så lett å forstå til en hver tid. SÅ gikk jeg...... :/ Det er ikke den største summen, men 3000 er likevel penger som jeg kunne brukt til noe fornuftig!

jeg også fikk fra nav.. rundt 5500 kr eller no... mot rundt 30 000 som jeg er vant med er det veldig lite emoticon , også trodde jeg vi skulle få for 12 uker( klipper å limer litt fra siden til nav)

jeg hadde 100% dekning og har fått for ca10 uker

Hva kan du få?

Du får ikke stønad for den delen av inntekten som overstiger seks ganger grunnbeløpet i folketrygden.

Er du arbeidstaker, beregnes foreldrepengene som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. NAV vil likevel      gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.  

Arbeidstakere har også rett til feriepenger av foreldrepengene. Dere får som foreldre til sammen feriepenger for de 12 første ukene når dere tar ut 100 prosent foreldrepenger.      Tar mor ut de første 12 ukene, er det bare hun som får feriepenger. Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får      dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene.  

Dersom bare én av dere er arbeidstaker, får denne alle feriepengene.

Er du selvstendig næringsdrivende eller frilanser, beregnes foreldrepengene på grunnlag av gjennomsnittet av den pensjonsgivende      inntekten for de tre siste årene. NAV vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.  

Du kan bruke Foreldrepengeveilederen for å beregne hvor mye du kan få i foreldrepenger.  

fru gravdal skrev:
jeg også fikk fra nav.. rundt 5500 kr eller no... mot rundt 30 000 som jeg er vant med er det veldig lite emoticon , også trodde jeg vi skulle få for 12 uker( klipper å limer litt fra siden til nav)

jeg hadde 100% dekning og har fått for ca10 uker

Hva kan du få?

Du får ikke stønad for den delen av inntekten som overstiger seks ganger grunnbeløpet i folketrygden.

Er du arbeidstaker, beregnes foreldrepengene som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. NAV vil likevel      gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.  

Arbeidstakere har også rett til feriepenger av foreldrepengene. Dere får som foreldre til sammen feriepenger for de 12 første ukene når dere tar ut 100 prosent foreldrepenger.      Tar mor ut de første 12 ukene, er det bare hun som får feriepenger. Har dere valgt å ta ut 80 prosent foreldrepenger, får      dere til sammen feriepenger for de 15 første ukene.  

Dersom bare én av dere er arbeidstaker, får denne alle feriepengene.

Er du selvstendig næringsdrivende eller frilanser, beregnes foreldrepengene på grunnlag av gjennomsnittet av den pensjonsgivende      inntekten for de tre siste årene. NAV vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.  

Du kan bruke Foreldrepengeveilederen for å beregne hvor mye du kan få i foreldrepenger.  

Ringte nav og mannen min får for 2 uker, så da er det i orden. Men lite allikevel :(

Back
Topp