ferie og permisjon??

Lisemor 78

Flørter med forumet
Lurer veldig her...
Hvis jeg tar ut ferie i pappapermisjonen, vil jeg da miste di ukene?
Eller vil di bli lagt til i slutten av permisjonen??

Har prøvd å finne ut dette på NAV....Men NAV har noen dritt nettsider, finner ingentig forståelig!
Har også prøvd å ringe, men ingen vil svare, jeg må vente til jeg får brev i posten (etter fødsel)

AAAArrr blir så [:@][:@][:@]

Noen som vet dette?
Setter stor pris på svar

Dersom du tar ut ferie i løpet av permisjonstiden blir permisjonen din forskjøvet tilsvarende. Du "mister" altså ikke disse ukene, annet enn at de 6 ukene jo er forbeholdt far og derfor ikke er del av "din" permisjon.
Men du kan fortsette på dine 45 uker etter at ferien din er over, ja, så lenge far ikke er ute i sin permisjon da (siden dere ikke kan være i permisjon samtidig).

Så jeg kan ta ferie når min mann har sine permisjonsuker, og få plusset di på etterpå??
Har nemlig hørt at hvis mamma tar ferie i pappapermisjonen ( slik at vi er hjemme sammtidig) vil mamma miste di ukene.
Men hvis mamma tar ut ferie utenom pappapermen får hun plusset på disse ukene i slutten av permisjonen.
Får jo ikke foreldrepenger i ferien, men ferie penger.

Slik har jeg forstått det, ja, men dersom du vil være HELT sikker sender du en kjapp e-post til NAV. Jeg sendte e-post, og fikk svar på dagen - og DA HAR DU DET SKRIFTLIG!
Har hørt så mye rart om å ringe inn til NAV, de er visst stresset og uhøflige og man får forskjellig svar hver gang!
Lykke til med permisjon og ferie!

Jeg har to barn og har i begge mine permisjoner tatt min ferie i den perioden pappan har tatt sin permisjon. Mister ikke noe, men forlenger permisjonen egentlig.
Jeg har stoppet permisjonen - tatt ut ferie - og fortsatt permisjonen igjen.

Takker for alle svar
Ønsker dere alle en god påske[:)]

Back
Topp