Ferie og legge det inn på nav. *Oppgitt*

Neya

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Noen som kan hjelpe meg litt? Synes det å legge inn ferie på nav sine sider har blitt utrolig kronglete siden det var sabla enkelt i 2020. Da kunne man bare velge utsettelse med ferie. Men ikke nå. Jeg skjønner at jeg må legge inn perioden jeg skal ha foreldrepenger og at man har opphold feks i 4 uker. Men hva om man vil dele opp ferien? Feks 1 uke hver mnd? Er ikke det mulig lenger? For meg hadde det vært best sånn mtp at jeg er alene og ikke får en mnd uten penger.. håper noen vet.

Du kan dele opp ferien din om du ønsker og det er greit for arbeidsgiver, du må legge det inn som periode uten uttak hos Nav :) syns det var utrolig knotete selv og styrte leeenge med det

Du kan dele opp ferien din om du ønsker og det er greit for arbeidsgiver, du må legge det inn som periode uten uttak hos Nav :) syns det var utrolig knotete selv og styrte leeenge med det
Jeg fant ut av det :) tusen takk. Men ja - utrolig knotete…:banghead:

Apropos ferie og nav, når man har lagt inn ferien da får man opphold i utbetalingen, men får man da lønn fra arbeidsgiver..?

Apropos ferie og nav, når man har lagt inn ferien da får man opphold i utbetalingen, men får man da lønn fra arbeidsgiver..?
Hvis du ble trekt feriepenger får man lønn fra arbeidsgiver, hvis du fikk alle feriepengene i mai/juni skal disse pengene gå til å dekke dette. Må ha avtalt opphold i foreldrepenger med arbeidsgiver

Hvis du ble trekt feriepenger får man lønn fra arbeidsgiver, hvis du fikk alle feriepengene i mai/juni skal disse pengene gå til å dekke dette. Må ha avtalt opphold i foreldrepenger med arbeidsgiver
Skjønner ikke helt det.. hadde jeg ikke vært i permisjon og tok ferie så ville jeg fått både feriepenger i juni + lønn når ferien skal tas ut, eksempelvis i august. Blir det ikke likt uansett om jeg er i permisjon? :oops:

Jeg avtalte med arbeidsgiver å ha ferie i august, og fikk feriepenger i juni.

Skjønner ikke helt det.. hadde jeg ikke vært i permisjon og tok ferie så ville jeg fått både feriepenger i juni + lønn når ferien skal tas ut, eksempelvis i august. Blir det ikke likt uansett om jeg er i permisjon? :oops:

Jeg avtalte med arbeidsgiver å ha ferie i august, og fikk feriepenger i juni.
Beklager sent svar, fikk du fullferiepengeutbetaling i juni?

Beklager sent svar, fikk du fullferiepengeutbetaling i juni?
Det går fint! Jeg fikk minus 5 dager som var 5 feriedager jeg tok ut i januar ifølge arbeidsgiver.. skjønte ikke helt det heller..

jeg fikk mindre feriepenger i år vs i fjor selv om jeg det siste året har tjent mer..

Synes det er så forvirrende med feriepenger.

Back
Topp