Ferie og hjemlengsel....

NinjaInPyjamas (bygdejente)

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboerne2017
hei! Jenta mi på 5 år er på Sørlandet med besteforeldrene. Hun har vært der siden søndag og planen var at de skulle komme hjem på fredag. Vi sa at hvis hun fikk altfor ille hjemlengsel så fikk vi ta det da.
Nå har hun altså kommet dit hvor hun bare vil hjem til oss.
Vi bor på Hamar som er 5,5t unna hytten.
Er det urimelig av meg å be de komme hjem en dag tidligere enn at mannen min må kjøre helt ned dit for å hente henne? Virker plutselig som om de har henne med seg kun for sin egen del og ikke hennes nå som hun bare vil hjem :/
 
Nei, absolutt ikke urimelig. Hun skal tas på alvor, og de har vært heldige å få "låne" henne, og når hun vil hjem, skal hun få dra hjem. Ellers vil hun fort kunne få avsmak både for ferier og besteforeldrene. En uke uten mamma og pappa er LENGE for en så liten kropp. Nekter de å dra, får mannen din hente henne, også blir det bare mindre sannsynlig at de får "låne" henne igjen.
 
Enig! Syns ikke det er urimelig. Akkurat på sånne her ting trumfer barnas behov i mitt hode. Bedre med en kortere tur nå som avsluttes hyggelig enn at hun i verste fall ikke vil bli med dem på tur igjen
 
Synes vel dere kan møtes på halvveien jeg da . Men jeg hadde kok prøvd å få henne til å være der
 
Synes det er litt drastisk å tvinge de til å komme hjem før eller reise dit å hente henne.
 
Jeg ville hentet.

Her var våre 2 med besteforeldre på hytta alene (og med onkel og tanter) for 2 år siden må det være nå. Fra onsdag til søndag.

De var da 4 og 7. Yngste som nå er 6 nekter å være noe sted uten oss nå etter den turen.

Vi fikk ikke vite noe om hvordan det gikk underveis, bare at det gikk bra. Vist seg i ettertid at det ikke var så greit for henne alltid.
Hun har snakket om det selv.
 
Back
Topp