Ferie og feriepenger i permisjonstida

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hei,
Noen som vet hvordan det funker med utbetaling av feriepenger tidligere og hvordan man gjør det med feriedager i forbindelse med permisjon, hvordan skal man trekkes i forhold til å ha "ferie" midt i persmisjonen? Vil jo gjerne ha utbetalt feriepengene før vi drar bort, men det er jo å få kabalen til å gå opp.

Får du betaling fra arbeidsgiver eller nav? Du må melde til nav når du skal ha ferie, så stopper de permisjonen de ukene. Feriepenger fra i fjor får du vel av arbeidsgiver som normalt, har med dem, men obs dersom du har utbetalinger fra nav, minimalt med feriepenger neste år

Får du betaling fra arbeidsgiver eller nav? Du må melde til nav når du skal ha ferie, så stopper de permisjonen de ukene. Feriepenger fra i fjor får du vel av arbeidsgiver som normalt, har med dem, men obs dersom du har utbetalinger fra nav, minimalt med feriepenger neste år
Får lønn fra arbeidsplassen, men de blir utbetalt gjennom nav, er det det du mener? Så blir bare permisjonen flyttet på en måte da? :)

Her er det jobben som betaler meg så jeg har på en måte ikke selv noe med nav å gjøre, det går gjennom jobben, så er det de som får betalt fra nav. Veldig greit, slipper selv å forholde meg til nav noe særlig.

Får lønn fra arbeidsplassen, men de blir utbetalt gjennom nav, er det det du mener? Så blir bare permisjonen flyttet på en måte da? :)
Permisjonen blir flyttet på ja. Men du må si fra til nav. I god tid.

Dersom du får fra jobb og jobb får refundert fra nav kan du være heldig og ha en arbeidsgiver som da gir feriepenger som normalt neste år. Nav refunderer (eller utbetaler til de som får betaling rett fra nav) bare feriepenger fra de første 12/15 ukene av permisjonen. Dvs, veldig mye mindre enn man er vant til å få i feriepenger

Her er det jobben som betaler meg så jeg har på en måte ikke selv noe med nav å gjøre, det går gjennom jobben, så er det de som får betalt fra nav. Veldig greit, slipper selv å forholde meg til nav noe særlig.
Likt her, helt fantastisk! Vi har også bonus system hver kvartal som jeg får utbetalt også selv om jeg er i permisjon! :)

Back
Topp