Ferie med venninner - tips til å skjule

havfrøken

Glad i forumet
Hvordan skjule at jeg ikke drikker alkohol i flere dager på ferie med venninner?
Jeg er i 6-uke vil helst ikke fortelle om graviditeten ennå. Min plan foreløpig er å si at vi prøver hvis det blir altfor vanskelig å skjule.
 
Medisinkur som ikke kan kombineres med alkohol, alkoholfrie drinker/ øl/ vin i vanlige glass (krever ofte at man konspirerer med en annen, f.eks servitør)
 
Takk for råd. Har tenkt på sykdom, men tror det blir vanskelig å late som sykdom en hel uke. Har vært på ferie to dager nå, og det er allerede veldig vanskelig å måtte snakke med ulike servitører uten at det blir mistenksomt. Alle vil bestille drinker flere ganger om dagen[emoji849]Men har jo en plan B om det ikke funker i lengden [emoji5]
 
Trenger ikke være syk for å være i slutten av en medisinkur (men om noen av venninne er medisinsk kyndige, så er det en riski greie)
 
Om dere bestiller ved baren, så meld deg frivillig, og bestill for alle, og da alkofritt for deg.
 
Ok takk for gode råd[emoji5] Har klart meg fint gjennom dagen idag! Bestilte drink ved bordet når de andre hørte på. Men gikk på do med engang og sa fra til kelneren at den skulle være alkoholfri.
Har lyst å vente fordi jeg vil si det til besteforeldrene først. Men blir det vanskelig, sier jeg at vi prøver for da kan de tenke "jaja, det er vel enn stund til det skjer"...
 
Ta imot vin, ikke drikk den men late som. Kanskje tøm litt av den i noen andre sitt glass når de er oppmerksomme, eller i en blomst ol. Når andre drikker er de uoppmerksomme så lenge du gir inntrykk av å drikke innimellom. Hvis du mot formodning ikke rekker å få en alkoholfri deal med kelneren.
 
Ta imot vin, ikke drikk den men late som. Kanskje tøm litt av den i noen andre sitt glass når de er oppmerksomme, eller i en blomst ol. Når andre drikker er de uoppmerksomme så lenge du gir inntrykk av å drikke innimellom. Hvis du mot formodning ikke rekker å få en alkoholfri deal med kelneren.

Ja. Det kan jeg[emoji4]. Måtte fortelle det til hun ene venninnen min (at vi prøver), for å ha en alliert. Så kan bruke henne til å fylle over vin/øl/drink. Bare bestille det samme som henne. Får ihvertfall prøvd alle mulige triks denne uken!
 
Back
Topp