ferie med far

charlieb

Elsker forumet
Far til eldstemann har sagt at han vil ha  datteren vår(5 år) med seg til Syden i 2 uker sommeren 2010. Og jeg syns det er såå lenge med 2 uker[:(] Lengste hun har vært hos han før er 8 dager og da ville hun hjem, for hun savnet oss, allermest lillebror.  Det blir jo litt vanskelig viss det skulle skje i Syden.

Kommer ikke til og "nekte" han og ta hun med, har eg ingen rett til. Han er flink og ansvarsfull, men tenker mest på henne som er vant til at hun får komme hjem viss hun vil. Det har skjedd hver sommerferien, men da har de aldri vært noe langt vekke, så vi har hentet/han har levert hun før planlagt.
Snakket med moren min om dette, og så kom hun med en ide eg syns var bra da[:D]
At jeg, sambo og minstemann også reiste til samme sted, men ikke samme hotell, og at vi kunne delt det opp litt, eller i det minste vært tilgjengelig? Er det dumt og foreslå syns dere? Jeg syns det var en god ide da, for datteren min sin skyld, og tror nok at faren hennes ikke hadde hatt noe problemer med det, kunne hun jo vært litt med oss også, slik at han og kjæreste hans kunne fått litt "barnevakt"?hehe.. Vi fungerer godt ilag alle vi 4 voksne, og tror nok at datteren vår hadde likt at vi kunne vært litt sammmen alle mann, liker det iallefall veldig godt at både mamma, pappa og min mann og hans kjæreste er med hun samtidig..

Hva syns dere damer? Høres det helt på trynet ut eller kan eg foreslå det til han???[8D][:D][:D]

Ville spurt pappaen hva han syntes om ideen først.
jeg og pappaen til mine er supre venner men aldri i verde om jeg vil på ferie sammen med dem hehe.

ORIGINAL: murmelmy

Ville spurt pappaen hva han syntes om ideen først.
jeg og pappaen til mine er supre venner men aldri i verde om jeg vil på ferie sammen med dem hehe.

hehe..såklart skal eg spørre han først[:D][:D] tatt seg ut som eg kom inn på flyet og "SUPRISE"[:D][:D][:D]

tenkte ikke at vi skulle ha hele ferien ilag heller, ikke samme hotell, men være i nærheten og dele ukene mellom oss.[;)]

Nei, helt ærlig syns jeg du skal la han og datteren hans reise uten at dere skal reise nedover selv. Det høres ut som om du overfører litt av din egen lengsel over på datteren din, og lar dine følelser hindre dem i å dra uten at du må være i nærheten. La dem nå få reise til syden å kose seg.

Jeg synes du skal la datteren din reise til syden og kose seg på pappa-ferie! De fleste barn opplever jo å få litt hjemlengsel av og til, hvis dere er kjappe til å hente henne med en gang frarøver dere jo pappaen tid med datteren!

Du skriver jo selv at han er ansvarsfull og flink, så om hun får hjemlengsel så takler sikkert han det helt fint!
Virker jo litt som ditt savn spiller en stor rolle her også..

Kan jeg spørre om hvor mye samvær hun har med pappaen sin?

Jeg syns du burde la dem dra alene. Syns kanksje det blir litt dumt å "følge etter" når de drar på ferie, når pappan klarer det fint på egen hånd. Hun kommer sikkert til å savne dere, og pappan hennes får kanskje en liten utfordring de siste dagene, men la ham nå få den utfordringen[:)] Hvis dere forklarer henne nøye på forhånd at når hun drar så treffer hun ikke mamma og lillebror på 14 dager, så kan hun jo bestemme selv om hun vil bli med eller ikke.

Back
Topp