Ferie med bebisen?

*Peonella*

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Er det noen som vet om man kan ta med bebisen på sydenferie? Tenkte på når hun er ca. 4-5 mnd.. Hva man må passe på og sånt?

Det hadde jo vært så deilig og dratt på familieferie til sommeren [:D]

Noen som har forslag til steder å dra?

det eneste jeg kommer på er å holde babyen i skyggen hele tiden, passe på at hun får masse masse væske- hele tiden. Når de er 4-5 mnd drikker de jo som regel bare morsmelk eller mme, og det ville jeg tatt med hjemmefra(mme) og eller evt grøt[:D]

Vet at dere må passe på å legge ungen til brystet ofte pga. fare for for lite væske. Mm blir mer vannholdig og når det er varmt. Selvfølgelig bare skygge på babyen, men alt dette vet dere sikkert.

Jeg tror også du burde se an ungen din, for jenta mi var 3-4 mnd på sommeren i år og hun taklet varmen utrolig dårlig. Så en sydentur på oss ville ikke vært noe særlig, men med venninna mi sin gikk det fint. Men hun sa at det ikke akkuratt var så mye ferie...

jeg ville ikke reist når det er på det varmeste i syden.
Men viktig å passe på myggnett på vognen/sengen, ha babyen i skyggen, rikelig med drikke.

Vi drog til egypt med barn på ca. 8 mnd,hadde md alt vi trengte av mat til babyen (grøt,middagsglas,sviske,mme) og vannkoker.Kjøpte vann på flaske og kokte det.Ellers gav vi kokt vann heile tida,melk til måltid og anna drikke som ekstra.Gikk fint.[:)]
Fikk tips av ein øyrelege i forhold til flyreisa å bruke nesespray for å jevne ut trykket i ørene(propp på dissa små er grusomt vondt-visst nok) og så la babyen suge på ei flaske/smukk eller gje pupp under oppstiging/ned-tur.Vi hadde og med det ein treng skulle noko oppstå med babyen,feks:minifom,paracet o.l,samt ei kort oversikt over barnesykdomer.Ein veit nå aldri med dissa små!

solkrem COSMICA,gul med elefant på,kan brukes på barn under ett år fordi den har fysisk filter og dermed ikkje trekkes inn i kroppen. Fåes på apotek.
Hadde og med tepper og myggnetting.
Bæresele kan ver kjekt å ha på flyplassen,gjer ting litt lettare når ein skal gå ombord og ikkje får ta med vogna.
Solhatt med klaffer til ørene bør ein og ha

Tror dere kan reise hvor som helst, men bør nok unngå litt fattige land som bulgaria, ungarn osv pga at de har dårligere sykehus og hygiene enn ellers i Europa.
Vi reiste til Thailand med en baby på 8 mnd. Det gikk kjempefint, hun sov hele flyturen nesten. Hun trengte ingen vaksiner, og mammaen hadde med grøt, mme og vannkoker fra norge. I tillegg hadde hun med saft. Eneste problemet der nede var at barnet fikk et par heftige myggstikk, men det gikk bra. Det er å få kjøpt våtdrakter til babyer med uv-filter, så man ikke trenger solkrem.
Ha riktig god tur![:D]

lavera naturkosmetikk solkrem er uten disse stoffene..benzophenon.
og er helt trygge for små barn. og babyer

Back
Topp