Ferie med baby?

TrilleMy

Elsker forumet
♡Junigull 2016♡
Noen som har erfaring med dette? Har så lyst til å reise på ferie i september, da vil mini være ca tre mnd. Har lyst til å reise til Marbella, så må fly for å komme dit :p Hva tror dere? :)

Vi skal til Florida i begynnelsen av Oktober, småen er da mellom 3 og 4 mnd.
Jeg har reist så mye med de to andre at jeg tar sjansen, tok med meg yngste til florida da hun var 5 mnd, gikk strålende. DA dro vi alene over til et vennepar.

Har flydd en del ganger med min, og de aller beste flyturene har vært før 10-12 mnd synes jeg:) så vi tenker ta en tur til varmere strøk i oktobertider når mini er 4 mnd. Føler det er en enklere tur enn neste sommer når
Mini er 1 år Ift fly:) men kan sikkert variere:)

Så godt å høre at dere har gode erfaringer :) Da er det nok store muligheter for at det blir en tur :D Er så vanskelig å vite hva som er greit/går bra som førstegangs :p

Vi tenker også å prøve å få til en tur i september. Tenker det skal gå helt fint. Jeg har tittet på hotell som har leger tilgjengelig, tenker at det er praktisk.

Vi tenker også å prøve å få til en tur i september. Tenker det skal gå helt fint. Jeg har tittet på hotell som har leger tilgjengelig, tenker at det er praktisk.
Det hørtes lurt ut! I alle fall greit å vite at det er en lege i nærheten hvis behovet skulle melde deg :)

Tenker det skal gå fint:)

Men! Tror det kan være ok å være forberedt på: mye skriking, mye amming, ferien vil ikke bli det samme, spes mtp at ser ikke for meg at man kan dra til superstøyende storbyer med høyt tempo, stress og kontinuerlig bråk som kan holde baby våken. Baby vil sove mye, så da må man sikkert bli mye ved hotell rommet? Så det å dra på en aktiv ferie å oppleve masse er nok ikke å foretrekke? Må ha lege i nærheten og helst norskt personell og eller engelsk talende? Må ha forsikring i orden for mor og baby? Hva dekkes og ikke? Må kjøpe tilleggs forsikring? +++ sikkert mye annet uforutsette ting som ja vil ikke gjøre ferien som "vanlig" da:). Men kan jo og hende man får en rolig og frisk baby.

Har ikke noe erfaring så dette er bare tanker..:)

Vi skal til tyskland i oktober, med mini og lillebror. To fly hver vei og altfor mye bagasje. Menmen, alt går bare vi vil. Syns flyturene med mini var lettest når han var baby, ammet han bare i søvn på vei opp.
Eneste vi passer på ang turen til høsten, er å ta mellomlandingen hjemover i sverige og ikke gardermoen. Da slipper vi nemlig ta ut bagasjen for toll før vi lander hjemme i Bergen. Mye stress spart, og vi kan heller bruke en time i loungen på Arlanda og slappe av.

Var i Bulgaria da min var 4 mnd, gikk kjempefint :) tror det hadde vært mer stress å reise med han nå :p

Har ei venninne som dro på ferie i permisjonen med sin unge, og det gikk bare godt! Eneste var at ungen ikke ville ha morsmelk lengre pga. varmen.

Vi opplevde at lille fikk hånd, munn og fotsyke + vannkopper når vi var i Spania i fjor! Det var ikke noe gøy! Så her ligger det litt lenger inne å reise med lite barn. Men mor og far har kjøpt hus i Spania så kjenner at jeg har veldig lyst å få til en tur. Men blir vel gjerne litt utpå høsten en gang i så fall.

Tror det skal gå fint jeg :) lettere med små syns jeg ;)

Ja, det skal nok gå fint :) Får bare være forberedt på det meste :p (hvis det går :p )

Vi var på storbyferie da førstemann var 2,5 mnd. Ingen problem;-) bare litt vanskelig å få tatt passbilde, Hehe. Men etter ca 200 bilder fikk vi 1 brukbart ;-)

Back
Topp