Ferie med baby

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Vi får en liten nå i februar, og lurer litt på hva vi kan finne på som ferie i sommer, for oss er det helt uaktuelt å dra med en 5-6 mnd. gammel baby til varmere strøk. Vi pleier å ta noen helger i Gøteborg i løpet av året, og trives godt der. Har vurdert å leie leilighet eller noe sånt i Danmark, eller Sverige. Er det noen som har erfaringer med så små på ferie. Noe spesielt som egner seg bedre enn noe annet? Og hvor?

Vi får en liten nå i februar, og lurer litt på hva vi kan finne på som ferie i sommer, for oss er det helt uaktuelt å dra med en 5-6 mnd. gammel baby til varmere strøk. Vi pleier å ta noen helger i Gøteborg i løpet av året, og trives godt der. Har vurdert å leie leilighet eller noe sånt i Danmark, eller Sverige. Er det noen som har erfaringer med så små på ferie. Noe spesielt som egner seg bedre enn noe annet? Og hvor?

Hvorfor vil du ikke reise til varmere strøk med en bebis på 5-6 mnd?

Var selv i Spania med junior da han var 6 uker. Litt mye styr ja.

Kommer nå til å dra til både Italia og Barcelona til sommeren da snuppa er 5-6 mnd.

Hvorfor vil du ikke reise til varmere strøk med en bebis på 5-6 mnd?

Var selv i Spania med junior da han var 6 uker. Litt mye styr ja.

Kommer nå til å dra til både Italia og Barcelona til sommeren da snuppa er 5-6 mnd.
Jeg syntes varmen kan være slitsom selv, og jeg er rett og slett redd for at han ikke skal få i seg nok væske, og få heteslag osv. vil heller dra til en litt svalere strøk.

Jeg syntes varmen kan være slitsom selv, og jeg er rett og slett redd for at han ikke skal få i seg nok væske, og få heteslag osv. vil heller dra til en litt svalere strøk.

Hva med å dra i juni eller august/september da når varmen har roet seg litt?

Har selv leid sommer hus i Danmark. Veldig koselig! Absolutt å anbefale. Kan bestilles med basseng etc :)

Jeg har kost meg med hjemmeferie når ungene var så små. Null stress og alt tilrettelagt :) Nå vet ikke jeg hvor du bor men det er sjelden man faktisk utnytter steder i nærområdet og er litt "turist" i egen by/bygd. Her liker jeg godt å dra på stranden el og kan like gjerne gjøre det i nærheten. Hvis jeg skulle dratt på ferie hadde jeg valgt hotell der jeg slapp å tenke på matlaging ol, bare ha helt fri :) Danmark kan være fint ja:)

Jeg syns der var en drøm å reise med barna da de var på den alderen, så jeg hadde reist langt av sted.
Du sier ikke noen om hvilken mnd, men i Juni er der deilig i Syd Frankrike og Italia feks.

Har vært i Danmark med barn på den alderen og på Kypros.

Går helt fint med baby i varmen så lenge man er påpasselig med amming og drikke ;) det er jo ikke farlig. Bor små barn der hele året :)

Vi tenkte oss kanskje noen uker til Hellas når mini er sånn 6 mnd, dvs september. Tenker at det sikkert er ok temperatur da (ikke for varmt). Noen som har noen erfaringer?

Back
Topp