Ferie i uke 21-23

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Vi skal på ferie til utlandet (Frankrike) i september og da er jeg 21-23 uker på vei med tvillinger. Er det noen som har vært på ferie i den delen av svangerskapet og som vil dele erfaringer. Hadde jeg kun vært gravid med et barn, så hadde ikke dette vært noe stress, men så fikk vi overraskelsen at vi skal ha to!

Det bør vel også nevnes at vi har et barn som vil være 3,5 år når vi reiser.

Jeg var i Spania da jeg var 17-18 uker. Gikk helt fint med bading og sånt, men pass på at all mat er helt gjennomstekt. Kjøp heller andre ting enn biff om du er usikker. Jeg spiste av en steik som viste seg å være blodig inni. Sluttet å spise den, men fikk nok i meg litt. Gikk heldigvis bra. Jeg fikk testet meg for toxoplasmose da jeg kom hjem, var negativ. Vær veldig nøye med håndhygiene! Vask hendene heller ti ganger for mye ;)
Ellers går det nok veldig fint. Skulle det skje noe så har de et oppegående helsevesen i Frankrike. [emoji4] husk europeisk reisetrygdekort eller hva det heter. Det går helt sikkert kjempefint! God tur! (Og husk å drikke godt i varmen- kjøp flaskevann og unngå isbiter)

Vi skal på ferie til utlandet (Frankrike) i september og da er jeg 21-23 uker på vei med tvillinger. Er det noen som har vært på ferie i den delen av svangerskapet og som vil dele erfaringer. Hadde jeg kun vært gravid med et barn, så hadde ikke dette vært noe stress, men så fikk vi overraskelsen at vi skal ha to!

Det bør vel også nevnes at vi har et barn som vil være 3,5 år når vi reiser.

Har ikke egne erfaringer men...
Det er vel ikke noe særlig annerledes å ta hensyn til med to, kontra en[emoji5] men legen min anbefalte støttestrømper på flyreiser hvertfall. Ellers er det maten du bør passe på, frukt og grønt bør være ekstra godt vasket/skylt feks. Er du usikker, stå heller over og spis noe annet du ikke trenger å lure på.
Vi reiser 3 uker til Italia og Frankrike nå, med to i magen[emoji5] ikke stress, nyt mest mulig[emoji173]️

Er mest formen min jeg er bekymret for [emoji4] Vi reiser hvert år til Frankrike, så akkurat det er ikke noe stress i seg selv. Bare spent på hvor stor og tung jeg har blitt og om formen holder. Men vi satser på at det går bra. [emoji4] Men bra tips om støttestrømper, det må jeg huske å kjøpe!

Er mest formen min jeg er bekymret for [emoji4] Vi reiser hvert år til Frankrike, så akkurat det er ikke noe stress i seg selv. Bare spent på hvor stor og tung jeg har blitt og om formen holder. Men vi satser på at det går bra. [emoji4] Men bra tips om støttestrømper, det må jeg huske å kjøpe!

Ja, skjønner! De sier jo en tvillinggravid er like stor i uke 30, som en gravid med enling er ved fullgått svangerskap. Men størrelse er jo også veldig individuelt for alle da[emoji5] du får jo bare se an formen, snakke med jordmor om tips kanskje. Ta ting i ditt tempo[emoji5]

Ta med helsekortet og godta at du kansje må ta det mer med ro enn du hadde planlagt;)

Back
Topp