Ferie i Thailand?

epla25

Forelsket i forumet
Vi vurderer å reise noen uker til thailand neste vinter og i den forbindelse har jeg noen spørsmål til dere som evt. har vært der før. :)

1. Booket dere chartertur eller ordnet dere fly og hotell selv?
2. Vi tenker å dra til Krabi, hvor har dere vært og hva anbefaler dere?
3. Hvor mye kostet turen deres? (ca)

Håper dere orker å svare meg, da vi aldri har vært der før og ønsker å forberede oss best mulig siden vi reiser med ungene :)

Ingen som har lyst å svare? :)

Takk for dytten :)

Har ikke vært der enda, men skal ila våren. Vi kommer til å finne hotel når vi har kommet fram. Det er hva vi har blitt anbefalt. Selve reisen kan være litt dyr, men å bo i Thailand er veldig billig!

Jeg hadde aldri bestilt charter til Thailand. Det koster skjorta og er slettes ikke nødvending. Hvis du sjekker Asia.web eller wotif.com så ser du de hotellene som er på tilbud. Disse nettstedene brukte vi når vi reiste jorden rundt. Trygge og sikre. Reiser dere i høysesong, bør dere bestille hotell på forhånd. Reiser dere i lavsesong, kan dere godt bestille for 1- 2 netter, for så å søke rundt. De beste prisene får du uansett ved å bestille via nett. Vi gikk ofte inn på hotellet, sjekket rommet og gikk ut igjen for å bestille på nett. Ferieanlegg som sunwing og star tour sine hoteller, kan også bestilles via disse nettsidene til sterkt reduserte priser. Vi bodde på Sunwing på Phuket til 800 kr natta, hadde vi bestilt gjennom ving hadde prisen vært 1500 kr.

Jeg sitter i Thailand nå og koser meg i varmen:) er her 3 uker nå og var her 2 uker for 2 år siden. På kata/karon på phuket. Krabi skal være bra har jeg hørt! Jeg bestiller flybilletter på finn.no den søker i flere billig-sider etter billetter. Du kan velge etter pris, mellomlandinger og reisetid. Pappaen min bor her nede så han har booket hotell for oss her nede - billigst det så slipper man å betale til mellomledd som reiseselskap. Billigere å kjøpe hver for seg som regel, finner masse sider som kun har hotell og ikke fly sammen.

Tusen takk for svarene! :) da blir det nok til at vi bestiller hver for seg fly og hotell. Vi tenker å reise med thai air, hørt mye bra om dem :)

Om noen har vært i krabi, tar vi gjerne imot tips om gode og barnevennlige hotell :))

Vi reiste til Bangkok og så til Koh Samui og deretter noen dager i Bangkok før hjemreise. Bestilte hver for seg, hotellet tror jeg vi bestilte via Trip Advisor eller hotels.com, husker ikke helt.. Turen kom vel på omtrent 35 000 til sammen tror jeg - med fly, opphold og lommepenger :) ELSKER Thailand! Skal definitivt tilbake!

Back
Topp