Ferie i permisjonstiden

FrøkenM

Forumet er livet
Noen som vet om man har krav på ferie i permisjonstiden? Sånn at permisjonen da blir forlenget på en måte? Og har faren da mulighet til å ta permisjon mens jeg har ferie? Kjempetakknemlig for svar. [:)]

"Ferie i permisjonstiden
Arbeidsgiveren har ikke rett til å legge ferien til permisjonstiden med mindre arbeidstakeren samtykker. Det samme gjelder for fars del av permisjonen. Er ferien allerede fastsatt, kan arbeidstakeren kreve utsettelse av den ferien som er omfattet av permisjonen.

Dersom man ønsker å ta ut ferie i permisjonstiden, kan man kreve dette. Permisjonstiden blir da tilsvarende forlenget."

Fant dette under Etter fødselen>økonomi og rettigheter. Skjønte ikke helt hva det betyr, men håper det er til hjelp for deg!

jeg har søkt permisjon nå for å ha alt i orden til jeg skal ut i perm i jan .. og da har jeg skrevet ferie på meg når samboeren min skal ha permisjons delen sin eller fedrekvoten som det heter nå .. så JA det er mulig for deg og ta ferie når han tar perm.. :)

Tuusen takk for svar begge to[:)]
Ja var sånn jeg håpte det var....Må jo få med seg det en kan [:)]
Har du skrevet søknad til arbeidsgiver allerede snapp?
Kanskje jeg bare kan gjøre det nå? Jordmor snakket om når jeg var i uke 30. Da var det på tide... Jeg vet ikke jeg.

Du må også huske på at du kun får feriepenger for 12 uker fra Trygdekontoret, dersom du ikke har en annen avtale med arbeidsgiver....

Jeg skal ha permisjon i nesten hele 2006. I 2006 får jeg fullt opptjente feriepenger (for 2005). Men for 2007, når jeg er tilbake fra permisjon, får jeg kun feriepenger for 12 uker fra trygdekontoret, og 0,- utbetalt fra arbeidsgiver når jeg da tar ferie. For de 4 eller 5 ukene med ferie har du krav på uansett! Det kalles FERIEFRITID, men du har ikke krav på dette MED LØNN. Dermed blir det 2008 før jeg får full ferie med full feriepenger... Selv om vi betaler skatt av fødselspengene, blir de ikke regnet som fullt opptjeningsgrunnlag for feriepenger.... [:'(]

Er ikke lett, dette! Sjekk med arbeidsgiver!

Jeg som får utbetalt lønn fra jobben under permsjonstiden får vell feriepenger av det grunnlaget?

Eneste trygdekontoret dekker av permisjonen min er alt jeg har jobbet over stillingen min frem til jeg går i permisjon.

Er så mye å tenke på, hvorfor kan de ikke bare sende oss ett skriv om rettighetene våre[8|]

Back
Topp