Ferie I permisjonstiden

Solbæra

Forelsket i forumet
Er det noen som vet angående dette temaet?
Hvor mye ferie kan jeg ta ut i permisjonstiden? Jeg har 5 uker som jeg kan bruke iår og ønsker å bruke alt i permisjonstiden for så å få utsatt permisnonen. Kan jeg det? Eller er det noen regler pp akkurat dette? Mener jeg leste en plass at man kunne buke opptil 4 uker + 1 dag pr kalenderår i permisjonen? Men permisjonen min varer ut januar/februar, så da tenker jeg at jeg kan bruke siste 4 dager etter årsskiftet hvis det er mulig.

Er det noen med erfaring rundt dette temaet som vet reglene?

Du kan vel overføre 14 dager hvert år via jobben, men kan bare bruke 4+1 pr kalender år, så du kan jo søke om å overføre de siste 4 dagene via arbeidsgiver, og ta 4+1 i år :)
Ellers er det mange som tar ferien rett etter permisjon, men siden du ikke kan overføre 5 uker, så ville jeg brukt noe i år :)

min plan er å ta 14 dager til jul, tar ca 1 uke før permisjon også. Så har da 14 dager jeg kan overføre til neste år via arbeidsgiver, som jeg tenker å bruke etter permisjon for å utvidde ennå mere :)

Permisjonen trenger du ikke å ta sammenhengen, så du kan jo da ha ett opphold i år og da ta ut ferien din, for deretter fortsette permisjon?

Du kan bare utsette permisjonen for å ta ferie 4 uker +1 dag sånn jeg forsto det på planleggeren til nav. Men du kan jo utsette permisjonen med 3 uker ferie nå i 2021 også overføre 2 uker ferie til neste år og legge de til etter din permisjon og før mannen begynner sin :)

Anbefaler å prøve seg litt frem på planleggeren til Nav! Den sier fra hvis noe blir feil.

Når du skal avvikle permisjon kan du utsette all ferie til påfølgende ferieår(ikke bare 14 dager), så kan du avvikle all ferien som forlengelse (2020+2021 ferien) ☺️ Da slipper du også styret med NAV med å søke om utsettelse

Back
Topp