Ferie i permisjonstiden

Mandarinpiken

Forelsket i forumet
Når velger dere å avvikle ferien i permisjonen? Har hørt at det er lurt å ta den ut i forbindelse med påske da man vinner masse fridager på det.. Har dere gjort dere noen tanker om dette ennå? Når er påsken i 2014 egentlig?

Tar den etter mødrekvoten på 14 uker. Kunne tatt den til slutt også forsåvidt men skal ha ulønnet etter og det er vel en regel som heter at ulønnet permisjon må skje umiddelbart etter den lovfestede permisjonen. Jobber turnus i helsevesenet hvor fri på røde dager ikke eksisterer så vinner ikke noe på det;)

Jeg jobber turnus, så jeg skal legge den til de ukene jeg har færrest timer på jobb :) Så litt her og litt der; blir sikkert et morsomt puslespill ift NAV papirene..!

Har ikke tenkt så preist på når, men tenkte å ta de samlet på sommeren når feriepengene har kommet. Blir jo uheldigvis kun 4 uker og ikke 5 uker. Den 5 forsvinner jo når man har permisjon og får nok ikke startet å jobbe før i 2015.

Har ikke tenkt så preist på når, men tenkte å ta de samlet på sommeren når feriepengene har kommet. Blir jo uheldigvis kun 4 uker og ikke 5 uker. Den 5 forsvinner jo når man har permisjon og får nok ikke startet å jobbe før i 2015.

Får man mindre ferie det året man tar opp permisjon? Jeg har normalt 6 uker ferie, og tenkte og ta ut 8 uker tilsammen permisjonsåret (har 2 uker tilgode i år som jeg flytter over til neste år). Går ikke det?

Sniker fra et annet forum :)

Ville bare si at man kan søke om utsettelse med uttak av lovbestemt ferie inntil 4 uker + 1 dag per kalenderår. Man kan i tillegg søke om utsettelse med uttak av overført ferie eller forskuddsferie inntil 10 dager (2 uker) per kalenderår.

Det må være bekreftet av arbeidsgiveren da at det er overført ferie fra året før eller forskuddsferie.

Sånn sett får man jo utsatt permisjonen med inntil 6 uker + 1 dag pr kalenderår, dersom man har nok ferie å ta av.

Kontrakten min går ut mens jeg er i permisjon, og jeg startet ikke i jobben min før august i år, så jeg har nesten ikke noe ferie. Får jo feriepenger fra den forrige jobben da, så jeg har bare tenkt å vente med å få meg ny jobb. Vil jo helst være hjemme så lenge som mulig, og gjerne samtidig som samboeren:)

Jeg tar ferie etter endt permisjon, å så på ulønnet permisjon. Men hos meg betaler jobben og får igjen av Nav å da er det enklere for dem å ta ferien på slutten så en slipper papir arbeidet med å ta pause i permisjonen for å ta ferie. Det gjorde jeg sist også uten problem.

Sniker fra et annet forum :)

Ville bare si at man kan søke om utsettelse med uttak av lovbestemt ferie inntil 4 uker + 1 dag per kalenderår. Man kan i tillegg søke om utsettelse med uttak av overført ferie eller forskuddsferie inntil 10 dager (2 uker) per kalenderår.

Det må være bekreftet av arbeidsgiveren da at det er overført ferie fra året før eller forskuddsferie.

Sånn sett får man jo utsatt permisjonen med inntil 6 uker + 1 dag pr kalenderår, dersom man har nok ferie å ta av.

Der mann min og jeg jobber får vi ikke overføre noe av ferien. Vi har begge spurt våre sjefer og vi får ikke lov å overføre ferie når det er basert på grunnlag av barselpermisjon. Den må brukes i 2014.

Der mann min og jeg jobber får vi ikke overføre noe av ferien. Vi har begge spurt våre sjefer og vi får ikke lov å overføre ferie når det er basert på grunnlag av barselpermisjon. Den må brukes i 2014.

Det må være i orden med arbeidsgiver først ja. Jeg ville bare nevne hva man kunne søke om utsettelse med i forhold til Nav. Arbeidsgiver må også signere på at det dreier seg om overført/forskuddsferie og at det er i orden mellom arbeidsgiver og arbeidstaker at dette ønskes tatt ut i det tidsrommet det søkes utsettelse for.

Det må være i orden med arbeidsgiver først ja. Jeg ville bare nevne hva man kunne søke om utsettelse med i forhold til Nav. Arbeidsgiver må også signere på at det dreier seg om overført/forskuddsferie og at det er i orden mellom arbeidsgiver og arbeidstaker at dette ønskes tatt ut i det tidsrommet det søkes utsettelse for.

Ja, riktig som du sier. Komenterte bare som du sier at arbeidsgiver må godkjenne det. Uheldigvis for oss ønsker ikke arbeidsgiver å godkjenne overføring av noe ferie til 2015, slik at vi kan bruke de ukene til forlengelse av permisjonstiden.

Ja, riktig som du sier. Komenterte bare som du sier at arbeidsgiver må godkjenne det. Uheldigvis for oss ønsker ikke arbeidsgiver å godkjenne overføring av noe ferie til 2015, slik at vi kan bruke de ukene til forlengelse av permisjonstiden.

Hmm..sånt er kjipt. Men hva om dere graderer da ? Det er jo noe helt annet,men det forlenger jo permisjonstiden. Jeg tenkte selv å søke 100% dekningsgrad, og gradere med 80% uttak forutsatt at jeg får barnevakt en dag pr uke til å jobbe da. Da mister man ikke penger heller, da det er ulønnsomt å ta 80% dekningsgrad istedenfor 100%.

Jeg vet ikke jeg. Bare et forslag :)

Back
Topp