Ferie i permisjonstiden

Lampe

Betatt av forumet
Er det noen som har tenkt å bruke ferien eller noe av ferien i permisjonstiden ? Noen som kan regler på dette? Her forstått at en kan overføre 14 dager til neste år men at en kan ta ut ferie etter 9 uker i permisjon. Jeg har vert 100% sykemeldt siden uke 6, jobber nå 50% og tror ikke jeg kommer til å jobbe fullt i svangerskapet. Synes det er dumt å legge opp ferie når jeg tror jeg kommer til å være sykemeldt. Tanker?

det er nok litt ulikt fra arbgiver til arbgiver, og også om det er nav eller arbgiver som betaler ut lønna di i permisjonstiden...

her er det arbgiver som betaler, og så får de tilbake fra nav.. så jeg skal ha 1 uke betalt ferie før permisjonen (har ikke jobbet lenge nok til å få mer betalt ferie..)
så kan jeg søke om å få de resterende 4 ukene overført til etter permisjonen - og sjefen sa at det går helt fint, men for å slippe alt papirveldet anbefalte han emg bare å søke om ulønna permisjon - fordi det er mindre papirarbeid og for meg har det ingen betydning - fri skal jeg ha uansett...
de 5 ukene ferie jeg skal ha i 2013 tar jeg også etter permisjonen - alt for å forlenge den.. :)

hvis jeg er sykemeldt når jeg skal ha den ferieuka i sommer, så ber jeg bare om å få den overført med lønn til etter permisjonen..

innil skrev:
Er det noen som har tenkt å bruke ferien eller noe av ferien i permisjonstiden ? Noen som kan regler på dette? Her forstått at en kan overføre 14 dager til neste år men at en kan ta ut ferie etter 9 uker i permisjon. Jeg har vert 100% sykemeldt siden uke 6, jobber nå 50% og tror ikke jeg kommer til å jobbe fullt i svangerskapet. Synes det er dumt å legge opp ferie når jeg tror jeg kommer til å være sykemeldt. Tanker?

Hvor står det at det må ha gått 9 uker før man kan ta ut ferie?!

Det er forbeholdt permisjon til mor 3 uker før temin og 6 uker etter . Derfor kan du ikke ta ut ferie før etter 9uker med permisjon :)

Vet ikke helt om jeg har forståå hva du egentlig spør om,for aner ikke om du kan ta ferie før perm begynner!

Men jeg var ferdig med foreldrepermisjonen nå i slutten av februar. Deretter hadde sjefen min lagt til de 5 ukene ferie jeg skulle hatt i 2011 (gikk ut i perm slutten av januar 2011). Så jeg skulle ha begynt å jobbe igjen på tirsdag (men har nå svangerskapspenger).

Så når du er i foreldrepermisjon, skal de legge til de ukene du skulle hatt ferie før du går tilbake i jobb :) MEN husk at de ukene betaler ikke Nav deg :)

Jeg fikk beskjed om at jeg må ta all ferien min før jeg går ut i permisjon..

Takk for svar :) ser at dette er noe jeg må ta opp med arbeidsgiver når hun kommer tilbake fra ferie. Håper det vil gå greit for je ønsker å være hjemme lengst mulig med lille gull:)

For å utnytte systemet mest mulig, for å få lengts mulig permisjon, så tar jeg ut all ferien før permisjonen skal begynne. Regner med å være sykmeldt i de tider, og da kan jeg overføre 4 uker og 1 dag til neste år. Da kan jeg totalt forlenge permisjonen med 8 uker neste år. :)

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta ferie midt inne i permisjonen og på den måten få "utsatt" permisjonen med 4 uker. Men har jo ikke tenkt på at jeg ikke får penger fra NAV de fire ukene, så da må jeg vel få lønn fra jobben de fire ukene? Dette må jeg spørre om på mandag :)

Jeg er fullt sykemeldt og kommer nok ikke tilbake i jobb før permisjonen starter. Så da tar jeg ut all ferien min i desember for jeg blir trukket for 5 uker ferie nå i juni. Så da får jeg betalt fra arbeidsgiver i desember. Og full lønn og desember er halv skatt :) Så da forlenger jeg permisjonen med 5 uker og så tar jeg neste år sin ferie når permisjonen er ferdig.

Back
Topp