Ferie i permisjonen..

StorkNebb

Elsker forumet
Noen som vet? [:)]

Vi skal jo ha et år (56 uker eller hva det er..) permisjon med 80% lønn.
Og da skal sambo ha 10 uker med permisjon..

Men jeg skal jo ha fem uker med ferie - må jeg ta ferie når jeg har permisjon (og allerede er hjemme fra før) , eller blir det fem uker ferie når sambo har permisjon?

Skjønner ikke alle disse nav- greiene vi..[8|]

Du kan ta 5 uker når du vil, og si ifra til nav så utsetter dem permisjonen din tror jeg.. eller du kan ta ferie når din samboer har permisjon, det gjorde ihvertfall ei vennine av meg :) håper du ble litt klokere nå..[:)]

Ok, så det betyr at jeg ikke skal ta ferie fra permisjonen på en måte.. Men ferie fra den tiden jeg er i jobb..
Var jo det jeg trodde og som er veldig logisk, men jeg synes stadig jeg kommer over molbo regler..[8D]

Takk for svar!

er ikke så lett å skjønne seg på alle lover å regler desverre.. kunne gjort alt litt lettere for oss syns jeg da men [:D] hehe..

ORIGINAL: Pernillen

Ok, så det betyr at jeg ikke skal ta ferie fra permisjonen på en måte.. Men ferie fra den tiden jeg er i jobb..
Var jo det jeg trodde og som er veldig logisk, men jeg synes stadig jeg kommer over molbo regler..[8D]

Takk for svar!

Riktig[:)] Så hvis du tar ferie innimellom permisjonen din, så blir bare permisjonen satt på vent så lenge.
Så hvis du og sambo vil ha en periode hjemme sammen med gullet, tar du ut ferie, mens han tar sine permisjonsuker f.eks. [:)]
Eneste er vel at dere ikke kan ha permisjon likt.

Permisjonsukene "stopper opp" mens du er i ferie, dva at dersom du avvikler 5 uker ferie i permisjonstida, så flyttes sluttdatoen for permisjonen tilsvarende. Du kan ta ut ferien når du vil, men husk å varsle nav!

Back
Topp