Ferie i permisjon

Aprilbarn2014

Betatt av forumet
*MIA*
Når skal dere ta ferie? Er det samme om jeg tar ferien i juli el på slutten av permisjonen? Og hva med kontantstøtte; jeg må ta ulønnet permisjon fra desember-mars, så tar pappa perm fra april-juni. Får vi kontantstøtte når far er hjemme i permisjon etter at barnet er 1 år? Noen fallgruver med denne løsningen? :) ikke lett dette... Hehe

Dersom du tar ut ferie i perioder med mange røde dager, f.eks. april - så får du permisjonen forlenget med disse dagene (må godkjennes av arbeidsgiver).

Når det gjelder kontaktstøtte, så får dere dette selv om dere mottar foreldrepenger. Vi skal f.eks. har 80%, og månedene etter fylte 1 år, så mottar vi kontantstøtte i tillegg.

Kontantstøtten er avhengig av om du har barnehageplass eller ikke ;) Jeg blir å ta ferie 6 uker etter termin og ta ut feriepenger fra jobben da. Jeg får foreldrepenger av nav og da er det lettere å strekke permisjonen min med lønn på den måten ;) Tar ikke ut ferie for 2015 før neste sommer, da jeg angret som en hund på at jeg tok ut i 2013 for å forlenge min perm da. Men det blir sikkert 40 % ulønnet perm en stund og uttak av kontantstøtte, slik vi gjorde sist :)

Back
Topp