Ferie i permisjon spørsmål

Mammafor1gang

Andre møte med forumet
Noen som vet
Sitter og tenkte fylle ut skjema til jobben om avvikling av foreldrepermisjon.
Har termin 8 juli 2018.
Går ut i permisjon 17 juni 2018 (som er en søndag)og skal ha tre ukers ferie inne i permisjonen fra 09 juli 2018 til 27 juli 2018.
Forflyttes da slutt dato på min perioden av permisjon?
Om ja flyttes og da perioden for permisjonen av far som da skulle startet 26.mai 2019?

Hvordan blir det da evt om mødre og fedrekvoten blir endret 1 juli fra 10 uker til 14 uker?

Bare et lite tips: det kan være lurt å legge de tre ferieukene litt seinere i permisjonen. Hvis noe skjer under fødsel/rett etter, som gjør at du blir sykemeldt og far må overta permisjon, selv om det er mindre enn 6 uker etter fødsel, er det vanskelig når det ikke er noe permisjon å overta de ukene. Vi gikk på den blemmen nemlig. Ordnet seg til slutt, men det ble veldig mye ekstra papirmølle med nav...

Utsetter man pga. Ferien dettes permisjonen på «pause» og starter igjen etter på, det vil si ar siste dag kommer senere.

Det at du kan utsette pga. Ferie endres ikke med mye regler om fedrekvote og mødrekvote

Redigert pga. Skrev før jeg leste ordentlig

Noen som vet
Sitter og tenkte fylle ut skjema til jobben om avvikling av foreldrepermisjon.
Har termin 8 juli 2018.
Går ut i permisjon 17 juni 2018 (som er en søndag)og skal ha tre ukers ferie inne i permisjonen fra 09 juli 2018 til 27 juli 2018.
Forflyttes da slutt dato på min perioden av permisjon?
Om ja flyttes og da perioden for permisjonen av far som da skulle startet 26.mai 2019?

Hvordan blir det da evt om mødre og fedrekvoten blir endret 1 juli fra 10 uker til 14 uker?
Tror ikke du kan ta ferie de første 6 ukene etter fødsel.

Tror ikke du kan ta ferie de første 6 ukene etter fødsel.

Okei, men om jeg legger den inn senere så skulle det gå greit men da forskyves permisjonen min bare.
Var bare usikker på hvordan jeg skulle fylle ut skjemaet siden avslutt på permisjonen blir da tre uker senere.

Okei, men om jeg legger den inn senere så skulle det gå greit men da forskyves permisjonen min bare.
Var bare usikker på hvordan jeg skulle fylle ut skjemaet siden avslutt på permisjonen blir da tre uker senere.
Ja, legger du den inn senere så "pauses" permisjonen og starter opp igjen når ferien er over. Da forskyver du permisjonen med tilsvarende antall uker [emoji106] du må huske å søke om dette hos nav, du kan enten gjøre det i samme digitale skjema som selve permisjonssøknaden eller du kan søke senere på eget skjema. Det letteste er å søke om alt samtidig.

Tusen takk for svar. Da skal jeg sjekke ut skjema på NAV litt nærmere :) men regner med jeg forskyver permisjonen til far og da?

Jeg får overført ferien til 2019 og tar den etter permisjonen er slutt. Så redd for å gjøre feil i søknaden til nav, så fant ut det var tryggest for meg :) tar ferien i forbindelse med påsken da, så blir far og jeg hjemme samtidig noen uker :)

Tusen takk for svar. Da skal jeg sjekke ut skjema på NAV litt nærmere :) men regner med jeg forskyver permisjonen til far og da?
Ja du gjør jo det. Men altså, far kan ta sin permisjon når som helst og stykkevis og delt om han vil. Så om det er viktig for ha å ha permisjon på et visst tidspunkt så kan han det selv om du tar ferie. Da tar du litt permisjon og ferie først, så tar han det han vil, så kan du fortsette med din del. Ulempen er jo jobb da, at du må inn og ut på jobben din.

Back
Topp