Ferie i Kristiansand

gmf88

April 2013s husmor
Vi skal til dyreparken i sommer, men er litt usikker på hvor vi skal bo. Tenker leilighet eller hytte/campinghytte.

Vi er 4 voksene, 1 baby og 2 2-åringer

Noen som har anbefalinger?

Sjekk finn.. Ligger mye fint ute der :) vi hadde tenkt å leie et hus der en sommer, er for en uke da.. Det var et kjempe fint hus:)

Jeg er fra kristiansand :thumleft! (studerer nå i Gjøvik)

Jeg vil anbefale dere Hamresanden, det er egentlig en campingplass men det går ann å leie hytter der. Der har dere fin lang strand for de små og det er ca 10 min å kjøre derifra til Dyreparken.

Ellers er det jo Noas ark hotellet som ligger rett utafor dyreparken og Quality hotel som ligger et steinkast fra parken. Dyreparken ligger jo bare gåavstand fra sørlandssenteret også. Disse to hotellene er familiehoteller så de er rettet mot barn også :)

Men siden det er sommer og dere har små barn ville jeg nok gått for Hamresanden (sol, strand, sjø, sørlandsidyll):flower

Jeg vil anbefale dere Hamresanden, det er egentlig en campingplass men det går ann å leie hytter der. Der har dere fin lang strand for de små og det er ca 10 min å kjøre derifra til Dyreparken.

Ellers er det jo Noas ark hotellet som ligger rett utafor dyreparken og Quality hotel som ligger et steinkast fra parken. Dyreparken ligger jo bare gåavstand fra sørlandssenteret også. Disse to hotellene er familiehoteller så de er rettet mot barn også :)

Men siden det er sommer og dere har små barn ville jeg nok gått for Hamresanden (sol, strand, sjø, sørlandsidyll):flower

Takk for tips:)

Var inne på siden til hamresanden, så fint ut:)

Hvordan er dvergsnestangen?

Takk for tips:)

Var inne på siden til hamresanden, så fint ut:)

Hvordan er dvergsnestangen?

Går selvfølgelig også ann å leie hus som mamma89 skriver, det er det veldig mange som gjør iallefall :smile

Dvergsnestangen feriesenter er det også fint og mulighet for leie av motellrom eller hytter og strand. Og det er bare 15 min å kjøre til dyreparken. så dere har mange muligheter iallefall :cheers

Jeg skulle foreslå hamresanden eller åros camping(har hytter,leiligheter,basseng, strand med langgrunn så barnevennlig - "vokst opp' på stranda der selv ), men siste ligger i søgne utenfor kr.sand, ca 25 min å kjøre til dyreparken :)
De er kanskje litt for små for at abrahavn er gøy?
Der er det dritkult og vi skal nok ha oss en miniferie der når guttene blir store nok til å syntes kaptein sabeltann er kul :)

Hamresanden
Dvergsnestangen
Skottevig
Alle tre er fine campingplasser med hytter i nærheten av Dyreparken og sjøen. :)

Jeg tenker hamresanden. Ellers ville jeg kanskje sett om dere kan få noe rimeligere i Lillesand (eller kanskje koseligere) for det er ikke langt fra Lillesand til dyreparken

Innbiller meg også at lillesand er noe rimeligere...uten at jeg egentlig vet.

Det går ann å bo i abra havn og Kardemommeby inne i dyreparken, har hørt masse bra om det! :-) kanskje for de litt større..

Må ta overnatting i abra havn og kardemommeby når de blir litt større. Tror det blir Åros. Fristet med stranden og oppvarmet basseng :)

Henger meg med på denne, vi og skal mest sannsynlig en tur til Kristiansand... :-)

Er jo litt nysgjerrig av meg da, men er det lenge siden du flyttet fra kristiansand? Trodde ikke det var så mange ifra området her :)

Back
Topp